نخستین تصاویر از شدیدترین تجاوز سعودی‌ها به صنعا+ویدئو

دوشنبه 31 فروردين 1394 - 19:14

صنعا، العالم ـ حملات امروز جنگنده‌های متجاوز سعودی به منطقه فج عطان در صنعا، شدیدترین حمله از زمان شروع تجاوزات عربستان توصیف شده و شمار قربانیان این تهاجم غیرانسانی در حال افزایش است.

"علی الذهب" خبرنگار العالم در صنعا، دوشنبه در گفتگو با بخش خبر عصرگاهی این شبکه تاکید کرد، حملات امروز به منطقه فج عطان صنعا شدیدترین حمله از زمان شروع تجاوز عربستان بوده است. بر اثر این انفجار یک محله مسکونی درفج عطان در منطقه حده و نیز شبکه الیمن الیوم که به مخالفت با تجاوز سعودی ها معروف است نیز تخریب شد. یکی از گزارشگران این شبکه به شهادت رسید و شماری از کادر فنی و  نگهبانان آن نیز مجروح شدند.

وی افزود: در این حملات به شماری از خانه ها خسارت وارد شد، چرا که انفجار راکت ها فقط محدود به این محله نبود و به محله های دیگر صنعا تا مسافت های دورتر نیز کشیده شد. بر اثر این انفجار خسارتهای بسیاری به منازل و تاسیسات دولتی و مراکز تجاری وارد شد و شماری نیز شهید و زخمی شدند. هنوز نتوانستیم آمار دقیقی از قربانیان به دست آوریم. برخی بیمارستانهای نزدیک به این محله نیز به سبب تعداد بسیار زیاد قربانیان، از شهروندان درخواست اهدای خون کرده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که به سبب این حملات شدید، نوعی ترس و نگرانی ساکنان برخی مناطق صنعا را فراگرفته است، کارشناسان و نظامیان می گویند که سلاح های به کار رفته در این حملات احتمالا سلاحهایی خاص و منحصر به فرد باشند که در حملات سابق به یمن به کار نرفته بود.

علی الذهب افزود: حملات جنگنده های متجاوز، امروز دانشکده المجتمع و نهادهای آموزشی در استان اب در مرکز یمن را نیز هدف قرار داد و حملات به استان صعده و چند استان دیگر یمن نیز شدت گرفت. ما اینک در یکی از محله های نزدیک به فج عطان هستیم و و آمبولانس ها را می بینیم که همچنان در حال حرکت هستند. شمار بسیار زیادی از پنجره ها و شیشه ها و درهای مراکز تجاری تخریب شدند و همچنان زبانه های آتش و دود از محل انفجار متصاعد می شود.

وی تصریح کرد که احتمال می رود تعداد زیاد قربانیان رو به افزایش نهد، به ویژه که خانه های زیادی در این منطقه مسکونی نزدیک به منطقه فج عطان محل انفجار، تخریب شدند و بسیاری از محله های مسکونی اطراف محل انفجار نیز آسیب دیدند.

علی الذهب افزود: از چند روز پیش از جامعه بین المللی درخواست شد تا مایحتاج بیمارستانها را تامین کند. بیمارستان ها به سبب محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن به بسیاری ابزارها و امکانات ضروری نیاز دارند.

خبرنگار العالم اظهار داشت: طرفهای ذیربط در وزارت بهداشت تلاش می کنند تمام امکانات لازم مانند آمبولانس ها و کادر پزشکی را تامین کنند و همچنان در رسانه های محلی و خبرگزاری های رسمی از کادرهای پزشکی درخواست می شود تا به بیمارستان ها حاضر. همچنین از شهروندان درخواست شده است تا به اهدای خون بپردازند و مجروحان را نجات دهند؛ این بدین معناست که به طور کلی یمنی ها و نیز دستگاههای دولتی این کشور در مقابل این تجاوزگری، منسجم، یکپارچه و مقاوم هستند.

وی توضیح داد که وزارت بهداشت پیشتر اعلام کرده که تنها کارخانه تولید اکسیژن یمن -که تمام بیمارستان ها را پوشش می دهد- به سبب محاصره از کار افتاده است و یمن در وضعیت انسانی دشواری به سر می برد و در مقابل، شاهد مقاومت مردمی و دولتی گسترده در برابر این تجاوزات هستیم؛ تجاوزی که بحران های متعددی در سطح معیشتی، انسانی و اقتصادی برای یمن به بار آورده است.
AM – 20 – 15:44

پربیننده ترین خبرها