صدر درباره اعزام نیروهایش به الانبار تصمیم می‌گیرد

صدر درباره اعزام نیروهایش به الانبار تصمیم می‌گیرد
سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 - 08:57

یکی از سران فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق تأکید کرد که رهبر جریان صدر در صورت نیاز درباره اعزام "گروهان‌های صلح" به استان الانبار تصمیم می گیرد.

 

ضیاء الاسدی

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ضیاء الاسدی" گفت: همه نیروهای نظامی وابسته به جریان صدر از "مقتدی صدر" فرمان می‌گیرند و نه "حیدر العبادی" (نخست وزیر عراق) زیرا او فرمانده گروهانهای صلح نیست.
الاسدی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: اگر نیازی به گروهانهای صلح در استان الانبار باشد، مقتدی صدر این موضوع را بررسی می کند.
وی با این حال خاطرنشان کرد: گروهان‌های صلح خارج از چارچوب کشور نیست، ولی تحت فرماندهی صدر قرار دارد.
الاسدی اظهار داشت: اقداماتی که برای تخریب چهره نیروهای بسیج مردمی انجام می شود، ارتباطی با این نیروها ندارد؛ بلکه عاملان آن اقدامات مسؤول آن هستند و منظور مقتدی صدر از عناصر مسلح گستاخ، همان افراد غیرمنضبط است.
الاسدی تأکید کرد: هیچگونه شکافی در گروهان‌های صلح ایجاد نشده است و دلیل درخواست صدر برای تعلیق فعالیتهای آن، مشارکت هوایی ائتلاف بین المللی در عملیات نظامی و همچنین مخالفت ساکنان استانها با آزادسازی مناطق خود به دست نیروهای بسیج مردمی است.
سومریه نیوز تأکید کرد که "محمد الهایس" رئیس شورای عشایر عراق یکشنبه گذشته اعلام کرده بود که نیروهایی از لشکر طلایی و پلیس فدرال و بسیج مردمی به منطقه "الحبانیه" رسیده اند و 80 نفر از بزرگان الانبار از "حیدر العبادی" نخست وزیر درخواست کرده‌اند که نیروهای بسیج مردمی وارد این استان شوند زیرا آنان تنها کسانی هستند که می‌توانند الانبار را از تروریسم نجات دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها