شهرک صنعتی حلب دوباره به راه افتاد + فیلم

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 - 15:45

با پاکسازی شهرک صنعتیِ شهر حلب از گروه های تروریستی، تولید و فعالیت در این شهرک، بار دیگر به راه افتاد.

"کارینیه نظریان" خبرنگار شبکه العالم از حلب گزارش داد؛ شهرک صنعتی حلب، پیش از جنگ علیه سوریه، به عنوان تایوانِ شرق شناخته می شد؛ اما با چیرگی گروه های مسلح تروریست بر آن، این شهرک که از سوزن تا خودرو را تولید می کرد، تعطیل شده بود.

یکی از صنعتگرانِ حلب روز سه شنبه در این خصوص به شبکه العالم گفت: حلب، از پیشروترین شهرهای سوریه در زمینه صنعت به شمار می رود و در زمینه بافندگی، مقام اول را دارد.

گروه های مسلح تروریست، پس از چیره شدن بر حلب، ماشین آلات کارخانه ها و کارگاه ها را غارت کردند و آن ها را برای فروش به ترکیه بردند، برخی از کارخانه ها را نیز تصرف کرده و برخی دیگر را فروختند.

یکی از صنعتگرانِ سوری که پس از بازگشت به شهرک صنعتی حلب، کارگاهِ خود را ویرانه یافت، به خبرنگار شبکه العالم گفت: ابتدا غافلگیر شدیم، زیرا حملات، کاملا برنامه ریزی شده و به منظور نابودسازی صنایع در سوریه بود. در واقع این ویرانگری های سازمان یافته، از سوی اردوغان برنامه ریزی شده است اما من تاکید می کنم، تا وقتی که کارگاه ما در سوریه برجا باشد، به کشورمان خدمت خواهیم کرد.

ارتش سوریه، پس از درگیری های شدید با عناصر مسلح تروریست، شهرک صنعتی را به طور کامل پاک سازی کرد و این مساله، زمینه سازِ بازگشتِ صنعتگران و بازسازی آن شد و به این ترتیب، شهرک صنعتی حلب که تا چند ماه پیش تقریبا خالی از سکنه بود، جانی تازه یافت و بیش از 300 کارگاهِ تولیدی در آن، کار را از سر گرفتند.

"محمد هندیه" مدیر شهرک صنعتی حلب در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: با فرا رسیدنِ نیمۀ دوم سال 2014، متوجه شدیم که زیرساخت ها و کارخانه ها تقریبا به طور کامل نابود شده اند و هیچ کارگاه تولیدی در کشور به جا نمانده است. به همین سبب پیگیری را در دستور کار قرار دادیم و تجهیزات لازم برای از سرگیری تولید اعم از سوخت و مواد اولیه را تامین کردیم و توانستیم شمار کارگاه های تولیدیِ فعال را از صفر، به 360 برسانیم.

گروه های تروریستی در مدت چهار سال گذشته، تلاش کردند با خمپاره ها و گلوله های خود، تولید و صنعت را در سوریه به تعطیلی بکشانند، اما ماشین آلات صنعتی بار دیگر در سوریه، به کار افتاد، تا ثابت کند صدای صنعت در این کشور، بلندتر از صدای گلوله تروریست هاست.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها