گزارش العالم از تظاهرات یمنی‌ها علیه آل سعود+فیلم

پنج‌شنبه 3 ارديبهشت 1394 - 14:07

صنعا، (العالم)- یمنی‌ها در خیابان‌های صنعا و سایر شهرهای این کشور در محکومیت کشتار مردم بی‌دفاع توسط عربستان سعودی تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، شرکت کنندگان در این راهپیمایی ها که عصر چهارشنبه برگزار شد، با سر دادن شعارهایی بر ایستادگی خود در برابر تعدی بیگانگان تاکید کردند.

تظاهرکنندگان از قوه قضائیه خواستند تا سیاستمداران خائن همدست با متجاوزان را محاکمه کنند. آنان برای اعلام همبستگی با ساکنان منطقه "فج عطان" صنعا که مورد حملات شدید جنگنده های متجاوز دشمن قرار گرفتند، در این منطقه تجمع کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، سکوت قدرت های جهانی را در برابر جنایات آل سعود و همدستان آن در بمباران یمن که 26 روز به درازا کشید، محکوم کردند.

یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، یک روز پس از اعلام توقف حملات هوایی از سوی کشورهای متجاوز و ناکام ماندن آنها در دستیابی به اهداف شان مبنی بر واداشتن یمنی ها به تسلیم، ملت یمن با برگزاری تظاهرات گسترده صفحه دیگری از پیروزی و ایستادگی را رقم زد.

شکست سران به اصطلاح توفان قاطعیت به رهبری عربستان سعودی، باعث شد تا آنها با خفت و خواری پایان یورش وحشیانه خود را اعلام کنند. نیروهای تجاوزگر نتوانستند به هیچ یک از اهداف خود دست یابند آنان بیگناهان را هدف قرار دادند و زنان و کودکان را به قتل رساندند و زیر ساخت ها را از بین بردند.

از سوی دیگر یکی از شرکت کنندگان در این تظاهرات در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: " جنگنده های سعودی ها و آمریکا و اسراییل ما را نمی ترساند. ملت یمن در صحنه حضور فعال و تاثیرگذاری دارد. خون شهدای ارتش، پلیس و کمیته های مردمی انقلابی هدر نخواهد رفت.عزم و اراده یمنی ها ممکن نیست با بمباران و یا تحریم شکسته شود بلکه قدرت و اقتدارشان روز به روز در حال افزایش است.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، آنها می خواهند یمن به آغوش کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بازگردد اما هیهات که چنین امری تحقق یابد. ما به آغوش آنها بازنخواهیم گشت زیرا ما شرافتمند و آزاده و با اعتقادی راسخ هستیم ما با عزت زندگی می کنیم و با کرامت و شرافت در میدان نبرد در خون خود می غلطیم.

حملات ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی روز ششم فروردین ماه 1394،علیه مردم بی دفاع یمن آغاز شد و سه شنبه گذشته،اول اردیبهشت ماه، پس از 26 روز پایان یافت. در این حملات سعودی ها هزاران تن از مردم این کشور را شهید و زخمی کرده و زیرساخت های آن را ویران کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها