استقرار ارتش سوریه دراطراف جسرالشغور

استقرار ارتش سوریه دراطراف جسرالشغور
شنبه 5 ارديبهشت 1394 - 18:51

العالم ـ یک منبع نظامی سوری تاکید کرد که ارتش سوریه توانست بار دیگر در اطراف شهر جسر الشغور مستقر شود تا از وقوع خسارتهای جانی به غیرنظامیان جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی سوری در نخستین اظهارنظر پس از حمله گروهک تروریستی النصره به شهر جسر الشغور به خبرگزاری ملی سوریه (سانا) گفت: ارتش سوریه توانست بار دیگر در اطراف شهر جسر الشغور مستقر شود تا از وقوع خسارتهای جانی به غیرنظامیان جلوگیری کند.

این منبع افزود: یگان های ارتش سوریه پایگاههای دفاعی خود را تقویت کرده و محل تجمع تروریستها و خطوط امدادرسانی آنها در جسر الشغور را هدف قرار می دهند.

برخی مخالففان حکومت سوریه پیشتر اعلام کرده بودند که عناصر گروهک النصره (شاخه القاعده) در سوریه برای نخستین بار از زمان شروع جنگ سوریه از 4 سال پیش، بر بخش های وسیعی از شهر جسر الشغور در شمال غرب سوریه مسلط شده اند؛ فعالان مخالف همچنین از کشته شدن شمار زیادی از نیروهای ارتش سوریه خبر داده بودند. 

به گفته خبرگزاری رویترز، عناصر النصره پس از چندین روز درگیری شدید با نیروهای سوری به داخل شهرک واقع بر سر جاده میان دو شهر ساحلی لاذقیه و حلب (دومین شهر بزرگ سوریه)، پیشروی کردند.

خبرگزاری سانا امروز(شنبه) گزارش داد که نیروی هوایی سوریه محل تجمع عناصر تروریست ها در بشلامون، عین البارده و عین السوده را در منطقه جسر الشغور در ریف ادلب هدف قرار داد و دهها خودروی تروریست ها را با سرنشینانشان منهدم کرد.

این منبع تصریح کرد که یگانهای دیگری از ارتش سوریه همچنین توانستند کانون تروریستها در چندین محله از شهر حلب را منهدم کرده و پناهگاههای گروههای تروریستی در اطراف ایستگاههای تولید برق و نیز روستای بشقاتین در ریف حلب را تخریب کردند.

وی افزود: در ریف درعا نیز یگان های ارتش سوریه، شماری از تروریست های النصره در شمال تل المال را به هلاکت رسانده و تلاش گروهی از تروریست ها برای نفوذ به منطقه تل مشمش در ریف درعا را به شکست کشاندند.

منابع مخالفان حکومت سوریه در صفحات خود در شبکه های ارتباط اجتماعی تاکید کردند که با بمباران دو شهرک الرستن و الغنطو در ریف حمص برخی کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند و این درحالی است که یک منبع نظامی به سانا گفت که یگانهایی از ارتش سوریه در درگیری با تروریست ها در روستای المشیرفه شمالی و تپه های اطراف آن شماری از آنها به هلاکت رساندند و پناهگاهها و محل تجمع تروریستها در روستاهای ابوحوادیت، الغنطو و عزالدین در منطقه تلبیسه را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر برخی منابع مخالف از درگیری میان ارتش سوریه و تروریست ها در القابون دمشق همزمان با بمباران این منطقه خبر دادند.

این منابع تصریح کردند که کشتزارهای اردوگاه خان الشیخ و شهرک های حرستا، الزمانیه، الزبدانی و مضایا در ریف دمشق هدف گلوله باران قرار گرفتند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها