تاکید ایران برواکنش به کارشکنی عربستان درکمک به یمن

تاکید ایران برواکنش به کارشکنی عربستان درکمک به یمن
يکشنبه 6 ارديبهشت 1394 - 18:35

العالم - معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان گفت: رفتار عربستان در محاصره یمن و ممانعت از ارسال کمک های انساندوستانه بدون واکنش نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه افزود: همه گزینه ها برای کمک به مردم یمن و ارسال فوری کمک های انساندوستانه و انتقال مجروحان مورد توجه ماست.

وی با بیان این که عربستان حق ندارد برای دیگران در منطقه تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: نتیجه مداخله نظامی عربستان در بحرین آن شد که علاوه بر صدها کشته و مجروح و زندانی ، بین مردم و حکومت شکاف عمیق و بحران بی ثباتی در کشور إیجاد شود که متاسفانه تا به امروز ادامه دارد.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: اکنون نیز نتیجه تداوم تجاوز سعودی به یمن چیزی جز ناامنی عربستان و منطقه مشترک ما نخواهد بود.

امیرعبداللهیان گفت: انتظار می رفت سعودی در مسیر تقویت امنیت پایدار منطقه گام بردارد اما اکنون خود مشکل اصلی در بی ثبات کردن منطقه به شمار می رود و امیدواریم با تغییر رویکرد غلط موجود ، نقش سازنده در منطقه ایفا کند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: تهران همواره از گفت و گوی دو کشور در مسیر دیپلماتیک حمایت کرده است.

جنگنده‌های عربستانی سوم اردیبهشت ماه مانع فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های پزشکی در فرودگاه صنعاء شدند و از ورود این هواپیمای ایرانی به آسمان یمن ممانعت کردند.

پیش از این معاون امور بین‌المللی حقوق بشر دوستانه هلال‌احمر گفته بود که محموله کمک‌های امدادی هلال احمرایران آماده ارسال به یمن است اما متأسفانه عربستان اجازه ارسال کمک به یمن را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه هواپیما و کشتی اجازه ورود به فرودگاه و بنادر یمن را ندارند، گفت: متأسفانه دولت عربستان تاکنون مانع ارسال کمک به مردم جنگ‌زده یمن شده است.

محمدی عراقی خاطرنشان کرد: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بعد از آغاز حملات عربستان به یمن نیز موفق شد 2 مرحله کمک به یمن بفرستد اما آنها نیز دیگر اجازه کمک و ارسال اقلام امدادی ندارند.

به گفته وی آخرین محموله کمک‌های هلال‌احمر ایران به میزان 24 تن شامل اقلام دارویی و امدادی 6 فروردین به یمن ارسال شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها