شهرهای یمن همچنان آماج حملات هوائی عربستان+فیلم

سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 - 14:03

العالم - تجاوز عربستان به یمن وارد سی و سومین روز خود شد و صنعاء و چند شهر دیگر همچنان آماج حملات هوائی هستند .

گزارشگر شبکه خبری العالم در یمن اعلام کرد : جنگنده های عربستان بامداد امروز (سه شنبه) پایگاه تعمیرونگهداری و پادگان آموزش مهندسی رزمی ارتش یمن را در منطقه النهضه شهر صنعاء پایتخت این کشور بمباران کردند و پادگان پدافند هوائی منطقه الصلیف استان الحدیده نیز بمباران شد.

بمباران خانه ای در منطقه کریتر استان عدن نیز به کشته شدن 5 نفر ازجمله یک زن و یک دختر و زخمی شدن چند نفر دیگر منجر شد و آخرین گزارش حاکی از شهادت بیش از 3 هزار و 500 یمنی و مجروحیت 6 هزار یمنی دیگر است.

شرف غالب لقمان سخنگوی نیروهای مسلح (ارتش) یمن در کنفرانسی خبری در صنعاء اعلام کرد : عربستان از اورانیوم و بمب های رادیواکتیو در حملات هوائی خود به مناطق مسکونی استفاده می کند.

لقمان گفت:عربستان از آغاز تجاوز خود به یمن تاکنون بیش از 3 هزار و 120 بار حمله هوائی کرده است و جنگنده های متجاوز اکثراً زیرساخت ها و مراکز غیرنظامی را تخریب می کنند و بیش از 50 مرکز غیرنظامی حساس کاملاً تخریب شده است و خسارات ناشی از حملات عربستان بیش از 40 میلیارد دلار برآورد می شود.

مردم یمن دیروز دوشنبه تظاهرات گسترده ای را با عنوان " با هم ضد تجاوز عربستان و آمریکا " در صنعاء برگزار کردند و خواستار محاکمه عاملان کشتار مردم شدند.

جمال بن عمر نماینده سابق سازمان ملل در یمن اخیراً اعلام کرد که طرف های متخاصم این کشور در آستانه دستیابی به توافقی جامع بودند که تجاوز عربستان مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات آنها شد.

بن عمر با ممنوعیت ارسال اسلحه به یمن مخالفت کرد و افزود:ممنوعیت ارسال اسلحه به یمن شاید مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به دست نیازمندان شود. 

بن عمر از تعلل شورای امنیت در قبال بحران یمن ابراز نگرانی کرد و گفت : القاعده تنها ذینفع و سود برنده از اوضاع کنونی یمن است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها