کودکی که به خاطر همراهی با برادرش محاکمه می‌شود

کودکی که به خاطر همراهی با برادرش محاکمه می‌شود
چهارشنبه 9 ارديبهشت 1394 - 13:21

نیروهای امنیتی بحرینی کودکی را بازداشت کرده اند که تنها جرم او همراهی با برادرش در تظاهرات و اعتراضهای مسالمت آمیز است.

 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "مراه البحرین" نوشت: نیمکتهای مدرسه سلمانیه، مدتی است دیگر شاهد حضور "حسین العرادی" دانش آموز منظم این مدرسه نیست؛ زیرا نیروهای امنیتی از هفته پیش وی را فقط به دلیل همراهی با برادرش بازداشت کردند.
برادر حسین قبلا بازداشت شده بود.
همه اتهام های این کودک بحرینی سیاسی است؛ وی حتی اگر بتواند از تهمتهایی که نیروهای امنیتی به برادر و دوستان وی نسبت داده اند خلاص شود، به نظر نمی رسد از اتهاماتی دیگرمانند تجمع ، شورش و اقدامات خرابکارانه خلاصی یابد زیرا خلاصه مطلب اینکه وی کودکی شیعه است، و در منطقه‌ای با اکثریت ساکنان شیعه زندگی می کند که این خود دلیل کافی برای مظنون و محکوم بودن وی است؛ حتی اگر در خیابان مجاور منزلشان به دنبال توپی بدود و فقط 13 سال داشته باشد.
حسین نه تنها در مدرسه بلکه در خانه نیز به عنوان فردی آرام معروف بود که همواره به دیگران احترام می گذارد؛ وی همیشه دستان پدر و مادرش را می بوسید و در صورت تمایل به بازی ، فقط در محله خود در منامه با دوستانش بازی می کرد.
العرادی با تنها برادر خود علی که از وی نیز بزرگتر است ارتباط ویژه ای دارد و همیشه همراه وی بود از این‌رو زمانی که برادرش مورد پیگرد امنیتی قرار گرفت بسیار متاثر شد؛ و بازداشت برادر درمقابل دیدگانش به تاریخ  12 مارس 2015 در النادی البحری وی را بسیار ناراحت کرد.
گفتنی است خانواده العرادی روز سه شنبه 21 آوریل 2015 تماسی دریافت کردند مبنی اینکه  کودکشان حسین باید روز بعد به دادستانی مراجعه کند.
اما پدر و مادر وی نمی دانستند چگونه باید خبر بازجویی را به وی اطلاع دهند ؟ در پایان به این نتیجه رسیدند به وی بگویند صبح وقت دندانپزشکی دارد تا بدین ترتیب  به مدرسه نرود، شب آخر به آرامی سپری شد و وی خواب راحتی نیز داشت؛ اما صبح هنگام لحظه روبرو شدن با واقعیت بود، و مادرش منتظر شد تا صبحانه وی تمام شود؛ پدرش پس از آن ، به وی گفت که باید به دادستانی برود و نه دندان پزشکی.
حسین با شنیدن این خبر شوکه شد، ترس در وجودش رخنه کرد و از همراهی پدرش  خودداری کرد اما مادرش وی را آرام کرد و گفت فقط برای پاسخگویی به سئوالاتی بدانجا مراجعه می کند و حتما پس از آن به خانه بازخواهد گشت.
 

اما دقیقا برعکس این پیشگویی ها اتفاق افتاد و دادستانی به اتهام برگزاری اعتراض و ایجاد شورش، تجمع و اقدامات خرابکارانه این کودک را بازداشت کرد.
العرادی پس از دادستانی به مرکز پلیس النعیم منتقل شد و در آنجا منتظر سرنوشت نامشخصی است .
وی در نخستین ملاقات به محض دیدن مادرش خود را گریان به آغوش مادر انداخت، و مادر نیز با بغض او را پذیرفت همه افراد حاضر در مرکز از این صحنه متاثر شده و در صدد آرام کردن این کودک بیچاره بودند ، مادرش نیز با جملاتی مانند : " تو قهرمانی و نباید گریه کنی " در صدد اطمینان بخشیدن به وی بود.
العرادی از شرایط زندان  نزد پدر و مادرش شکایت کرد و گفت هیچ میلی به غذاهای زندان ندارد و از مادرش خواست غذای مورد علاقه اش را بیاورد و در پایان نیز به مادرش سفارش کرد به مدرسه اش برود و به آنان اطلاع دهد که زندان کودکان برای ارزیابی وی به مدرسه‌اش مراجعه خواهند کرد.
حسین العرادی امروز (چهارشنبه) بار دیگر منتظر نتیجه شکایت خود به داستانی کل است، و با بیم و امید  منتظر بازگشت به  خانه و مدرسه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها