مخالفت العبادی با طرح کنگره در دیدار نمایندگان آمریکایی

مخالفت العبادی با طرح کنگره در دیدار نمایندگان آمریکایی
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 08:31

نخست وزیر عراق در دیدار با شماری از اعضای کنگره آمریکا بر مخالفت بغداد با طرح اخیر کمیسیون نیروهای مسلح کنگره تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، حیدر العبادی دیروز (یکشنبه) در بغداد با هیئتی از اعضای کنگره آمریکا به ریاست میخائیل تی مکاول رئیس کمیته امنیت ملی دیدار کرد. در این دیدار روابط دوجانبه و اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی و همچنین نبرد علیه گروه تروریستی داعش بررسی شد.

حیدر العبادی در این دیدار باردیگر بر موضع عراق در مخالفت با طرح کمیسیون نیروهای مسلح کنگره آمریکا تاکید کرد و گفت، هرگونه حمایت خارجی از عراق در جنگ علیه تروریسم باید از طریق دولت عراق و با حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور صورت گیرد.  

وی هشدار داد این طرح ها، تلاش ها برای مبارزه با داعش را تضعیف می کند و به قطب بندی در منطقه منجر می شود.

حیدر العبادی تاکید کرد نیروهای حاضر در میدان نبرد به پیروزی هایی دربرابر دشمن دست می یابند؛ دشمنی که از جنبه روانی، رسانه، تبلیغات و شایعات برای سرپوش گذاشتن بر شکست های خود استفاده می کند.

در این بیانیه به نقل از هیئت آمریکایی آمده است، آمریکا داعش را خطرناک ترین تهدید برای امنیت خود می داند و جهان تمایل دارد که امنیت، عراق را فراگیرد و این کشور نقش خود را در منطقه و جهان بازیابد و اجازه دخالت در امور داخلی آن داده نشود.  

اعضای این هیئت، نخست وزیری حیدر العبادی و پیروزی های به دست آمده علیه داعش را ستودند و اعلام کردند آمریکا آماده است نیازهای عراق را در این نبرد تامین کند.

دولت عراق چهارشنبه گذشته به طرح کنگره آمریکا برای تعامل با کردها و سنی های عراق به عنوان دو دولت واکنش نشان داد و مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد و آن را عامل چنددستگی در منطقه دانست و از کنگرۀ آمریکا خواست از دخالت در امور داخلی عراق پرهیز کند.
کارشناسان معقتدند طرح تجزیه عراق به‌عنوان مقدمه‌ای برای تجزیه کشورهای منطقه، هدف اصلی چندین طرح آمریکایی ــ صهیونیستی است که از چند دهه پیش در منطقه آغاز شده است. 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها