وکلای اردنی: سران "اسرائیل" را بازخواست کنید

وکلای اردنی: سران
دوشنبه 14 ارديبهشت 1394 - 19:53

العالم - انجمن وکلای اردن با اقامه دعوای بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی، خواهان بازجویی از سران این رژیم به خاطر نقض حقوق ملت‌های عربی به ویژه فلسطین و تحقیق درباره قتل "رائد زعیتر" قاضی اردنی هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اردنی "الغد" در این باره نوشت: "نور الامام" رییس کمیته آزادی های انجمن گفت که این اقدام در چارچوب عکس العمل قانونی عربی به منظور بازخواست سران تل آویو به خاطر جنایاتشان صورت می گیرد و موضوع زعیتر نیز یکی از مهمترین مسائلی است که انجمن وکلای اردن قصد مطرح ساختن آن را دارد.  

وی با تاکید بر این که مانعی در این مسیر وجود ندارد به ویژه آن که اردن توافقات جهانی مانند کنوانسیون ژنو که بر اساس آن جنایات اسراییل را محکوم می نماید را امضا کرده است، گفت: اردن یکی از اولین کشورهای عربی است که به دادگاه جنایی بین المللی پیوست و توافقنامه رم را امضا کرد.

الامام  تصریح کرد: انجمن وکلای اردن خود را مکلف به مقابله با تعدی صهیونیست ها علیه ملت های عربی و بازخواست آنها به خاطر جنایت علیه زعیتر در چارچوب قانون می داند چه اینکه مقابله با سلطه جویی اسراییلی، مسئولیت گروهی عربی است. 

وی یادآور شد: پس از این اقدام نیز با همکاری انجمنها و اتحادیه های عربی حقوقی تلاش هایی مشترک به منظور بازخواست و محاکمه سران تل آویو به خاطر جنایاتشان انجام خواهیم داد.  

رائد زعیتر دهم مارس 2015 توسط ارتش صهیونیستی در گذرگاه پل "ملک حسین" واقع در مرز کرانه باختری و اردن به قتل رسید که به همین دلیل امان، تل آویو را مسئول آن دانست و کمیته تحقیق مشترک اردنی - اسراییلی برای بررسی جزییات حادثه تشکیل شد، که نتایج آن تاکنون مشخص نشده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها