تشویق صهیونیست‌ها به ترک "سرزمین مرگ و هراس"

سه شنبه 15 ارديبهشت 1394 - 20:15

پایگاه‌های اجتماعی اسرائیل به تازگی شاهد افزایش انتشار ترانه‌هایی با مضمون درخواست از شهرک نشینان صهیونیست برای بستن بار و بنه خود و ترک اراضی اشغالی فلسطین است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ترانه ها بیانگر میزان نگرانی شهرک نشینان صهیونیست از افزایش قدرت مقاومت و نیز مشکلات روزافزون در داخل اراضی اشغالی است.

دراین ترانه ها که به زبان عبری است، از اسرائیلی ها خواسته شده است که از اراضی اشغال شده فلسطینی که امنیت درآن وجود ندارد، مهاجرت کنند.

این ترانه ها با لحن غمگین و کلمات عجیب و غریب و با صدای یک زن اسرائیلی تنظیم شده که بار و بنه اش را بسته و تصمیم به ترک فلسطین دارد؛ جایی که برای صهیونیستها به سرزمین مرگ و ترس تبدیل شده است.

"فايز عباس" کارشناس امور اسرائیل در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت که نسل جدید جوانان دراسرائیل، نمی خواهند در اراضی فلسطینی بمانند زیرا آنان در ارتش خدمت می کنند و فرصت مناسبی برای کار و نیز زندگی شرافتمندانه پیدا نمی کنند.

بسیاری از اسرائیلی ها به ویژه تازه مهاجران، میزان صدمه ای را که از واقعیت موجود متحمل شده اند، پنهان نمی کنند، زیرا آژانس مهاجرت اسرائیل برای آن ها قبل از رسیدن به فلسطین، تصاویری درخشان از زندگی امن و آرام و همراه با دموکراسی را برایشان ترسیم کرده است اما آنان پس از سال 2006 زمانی که به اراضی اشغالی فلسطین رسیدند، خود را میان موشک های مقاومت در شمال و جنوب مشاهده کردند، اما زندگی مرفه ای که آژانس مهاجرت برای آنان ترسیم کرده بود، متعلق به قشر معین و نه همه اسرائیلی ها است.

" علاء الريماوی" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی درگفتگو با خبرنگار العالم گفت: برداشت استراتژیک نهادهای امنیتی اسرائیلی به شکل واقعی میزان صلاحیت اسرائیل را در کنترل "یهودیان" نشان می دهد.
وی افزود که مردم برگزیده خداوند، سرزمین موعود، دموکراسی و غیره توصیفاتی است که کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل از آن برای جذب مهاجران استفاده می کند.

پربیننده ترین خبرها