تشویق به شراب‌سازی در تلویزیون اردن!

تشویق به شراب‌سازی در تلویزیون اردن!
پنج‌شنبه 17 ارديبهشت 1394 - 20:56

درخواستِ " حیدر الزبن" مدیر کل سازمان استانداردِ اردن برای کاشتِ انگور جهت تهیه شراب و صادر کردن آن به کشورهای غربی، خشم گروه‌های اسلام‌گرای این کشور را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر سیاسی حزب شورای اسلامی با انتشار بیانیه ای علیه اظهارات الزبن، اردن را سرزمین شهدا و مومنانی دانست که جان خود را در جنگ های قدس و الکرامه و اللترون، در راه دین و مقدسات فدا کرده اند.

انجمن علمای اردن نیز اظهارات الزبن درباره ضرورت توجه به تولید شراب اردنی را محکوم و تاکید کرد: اردن، سرزمین تولید اندیشه است نه سرزمین تولید شراب.

الزبن، در گفت وگو با تلویزیون اردن، از مردم اردن درخواست کرد که برای تولید شراب، انگور بکارند؛ زیرا این کار میلیاردها دلار عاید اردن خواهد کرد که ارزش اقتصادی صادرات آن، با فروش نفت برابری می کند.

انجمن علمای اردن تاکید کرد: ما و تمام مردم مسلمان و اخلاق مدار اردن، از شنیدن این اظهارات شگفت زده شدیم و این اظهارات را که با اصول و ارزش های اسلامی و ملی ما مغایرت دارد، محکوم می کنیم.

در این میان، حزب شورا تشکیل پرونده برای الزبن و تلویزیون رسمی اردن را خواستار شد و از نخست وزیر و مسئولان اردنی که علیه این اظهارات واکنش نشان ندادند و این مسئول را بازخواست نکرده اند، ابراز ناخرسندی کرد.

دفتر سیاسی حزب شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که اردن و اردنی ها، دروازه دفاع از مقدسات غصب شده هستند و رسالتی عظیم را بر دوش می کشند، به این ترتیب، نباید اجازه داد که دین و مقدسات و اخلاق این ملت، دستخوش تعرض شود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها