مخالفت پنتاگون با ارسال مستقیم سلاح برای کردهای عراق

مخالفت پنتاگون با ارسال مستقیم سلاح برای کردهای عراق
جمعه 18 ارديبهشت 1394 - 17:01

وزیر جنگ آمریکا پس از دیدار با مسعود بارزانی تاکید کرد؛ پنتاگون با لایحه پیشنهادی کنگره برای ارسال مستقیم سلاح به منظور تجهیز نیروهای اعراب سنی و کُرد مخالف است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت وزارت جنگ آمریکا از دیدار مسعود بارزانی با مقامات ارشد این وزارت خانه از جمله آشتون کارتر وزیر دفاع و مارتین دمپسی، رییس کل ستاد نیروهای مسلح آمریکا خبر داد و تاکید کرد که طرفین درباره مسائل مختلف از جمله نبرد با داعش گفتگو کرده اند.

این دو مقام ارشد پنتاگون پس از دیدار با رییس اقلیم کردستان عراق در کنفرانس خبری به سوالات مختلف درباره این دیدار پاسخ دادند.

کارتر و دمپسی بر تعهد آمریکا برای کمک به دولت عراق و سایر متحدان در تحمیل شکست به داعش تاکید کردند.

وی درباره دیدار با بارزانی گفت: در این دیدار آخرین پیشرفتها در جنگ با داعش مورد بحث قرار گرفت. من بازپس گیری بخش از مناطق از دست داعش را به وی تبریک گفتم.

وزیر دفاع آمریکا افزود: اطلاع دارم برخی در کنگره به دنبال دور زدن دولت مرکزی عراق و ارسال مستقیم سلاح برای نیروهای کُرد و اعراب سنی عراق هستند. اما وزارت دفاع با این اقدام مخالف است.

کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا هفته گذشته لایحه ای برای ارسال مستقیم سلاح به میزان حداقل 178 میلیون دلار برای نیروهای کُرد و اعراب سنی عراق تصویب کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها