بازارفروش سلاح به اعراب با موج ایران هراسی

بازارفروش سلاح به اعراب با موج ایران هراسی
شنبه 19 ارديبهشت 1394 - 18:18

العالم - یک نویسنده عرب تاکید کرد که دولت آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور تلاش می کنند تا به بهانه های واهی و تهیدات امنیتی ، کشورهای حاشیه خلیج فارس را با کشاندن به مسابقه تسلیحاتی به خرید دو تریلیون دلار سلاح های نظامی از غرب ترغیب کنند.

به گزارش شبکه خبری العالم ، "عبد الباري عطوان" روزنامه نگار معروف عرب درمقاله ای در پایگاه خبری "رای اليوم" نوشت: آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور با هدف تحقق خواسته ها و منافع خود ، می کوشند کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را به صرف میلیاردها دلار هزینه برای خریدن هواپیماهای جدید و موشک های پیشرفته تشویق و ترغیب کنند.

وی با تاکید براینکه انباشت این حجم از تسلیحات و سلاح های پیشرفته نظامی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس غیر قابل توجیه است ، یادآور شد : آمریکا تلاش می کند تا به بهانه های واهی از جمله فرافکنی نسبت به ایران و ایجاد موج ایران هراسی ، به اهداف سیاسی و نظامی خود در منطقه خلیج فارس و درمیان کشورهای عرب این منطقه  دست یابد.

وی افزود: اگر این قراردادهای تسلیحاتی برای نبرد کشورهای عربی با رژیم اسرائیل و با هدف آزادسازی اماکن مقدس صورت گیرد، اقدامی رضایت بخش و مستلزم تایید خواهد بود، اما آمریکا و همه کشورهای اروپایی که رهبرانشان به دلالان سلاح و فروشندگان آن تبدیل شده اند، حاضر نیستند چنین اجازه ای را برای استفاده از این تسلیحات علیه تل آویو صادر کنند.

عطوان درادامه نوشت : باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هفته آینده در دیدار با سران کشورهای حوزه خلیج فارس درگردشگاه کمپ دیوید ، درباره استقرار" سامانه موشکی " در این منطقه و آمادگی برای فروش سلاح های پیشرفته و افزایش مانورهای نظامی با رهبران این کشورها رایزنی و گفت و گو می کند.

وی اضافه کرد: سامانه موشکی آمریکا متشکل از موشک های بالستیک است که می تواند به کلاهک های هسته ای مجهز شود و این سامانه های موشکی در کشورهای اروپای شرقی و برای مقابله با هر گونه خطر موشکی از جانب روسیه نصب شده است.

روزنامه نگار عرب در مقاله اش با اشاره به رایزنی های گسترده واشنگتن و کشورهای غربی برای فروش تسلیحات نظامی به کشورهای عرب منطقه به بهانه تامین امنیت نوشت: امریکا برای نجات صنایع نظامی و رونق اقتصادی خود ، موفق شد، ده ها میلیارد دلار سامانه دفاع موشکی " پاتریوت " به فروش برساند و با عربستان سعودی قراردادهای نظامی به ارزش بیش از 150 میليارد دلار منعقد کند. و فر انسه نیز با فروش دهها فروند جنگنده رافال به قطر ، رایزنی بیست میلیارد دلاری را نیز در این زمینه با امارات عربی متحده آغاز کرده است.

نویسنده مقاله در بخشی دیگر از گزارش خود ، این اقدامات نظامی غرب را تحریک آشکار آمریکا و فرانسه علیه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با هدف غارت ثروت های آنان و به گردش انداختن پس انداز های مالی آنان دانست تا دوباره بانک های غرب از پول های کشورهای حوزه خلیج فارس مملو شوند.

وی در ادامه نوشت که آمریکا و کشورهای غربی اروپا به دنبال گرفتن سهم هرچه بیشتر از منطقه کشورهای حوزه خلیج فارس هستند و به خوبی از عامل ایجاد ترس و وحشت برای رسیدن به این هدف خود استفاده می کنند.

نویسنده رای الیوم با اعلام اینکه امریکا سالانه بیش از 3 میلیارد دلار کمک مستقیم نظامی در اختیار رژیم اسراییل قرار می دهد و اخیرا نیز با واگذاری دهها فروند هواپیمای فوق پیشرفته اف 35 به این رژیم نیز موافقت کرده است، نوشت: با وجود این کمک های نظامی امریکا، قطعاً هیچ کسی از خطر رژیم اسرائیل سخن نمی گوید ، چراکه براساس خواسته امریکا ، اسرائیل باید قدرت نظامی در منطقه باقی بماند.

عطوان درپایان مقاله خود تاکید کرد که " عرب ها به بازیچه ای در دست آمریکا تبدیل شده اند که هر طور که بخواهد با آنان رفتار می کند و ثروت های کشورهای عربی را به یغما می برد و درصدد تجزیه این کشورها بوده و با ایجاد جنگ های داخلی ، دشمنان واقعی ملت های عرب را که همان آمریکا و غرب هستند؛ از دید مردم عرب پنهان نگه می دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها