اعتراف رئیس مخالفان سوریه، درباره حامیان القاعده

اعتراف رئیس مخالفان سوریه، درباره حامیان القاعده
يکشنبه 20 ارديبهشت 1394 - 10:22

رئیس گروه موسوم به «ائتلاف مخالفان سوریه» اذعان کرد که ترکیه و عربستان سعودی از گروه های تروریستی از جمله القاعده در خاک سوریه حمایت می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، "خالد الخوجه" در گفتگو با یک روزنامه ترکیه ای اذعان کرد که پیشروی اخیر جبهه النصره- شاخه القاعده در سوریه- و دیگر گروه های تروریستی در برخی مناطق ادلب و درعا، به دلیل حمایت های نظامی عربستان و ترکیه بود.
خبرگزاری "سانا" تأکید کرد، اعتراف و اذعان الخوجه گواه بر حمایت ترکیه و عربستان سعودی از گروه های تروریستی مانند جبهه النصره است که شاخه القاعده در سوریه است و در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل متحد قرار دارد.
الخوجه فاش کرد که آمادگی برای حمله و تجاوزگری عربستان و ترکیه به سوریه در سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به سوریه صورت گرفت و در این دیدار درباره حمایت از نظامی از گروه های تروریستی وابسته به جبهه النصره هماهنگی و توافق صورت گرفت.
اعتراف های الخوجه گواه بر این است که سوریه اکنون در معرض تجاوزگری مستقیم قرار دارد که در آن ده ها کشور و در صدر آنها آمریکا و اسرائیل قرار دارند و این تجاوزگری های آنها به حمایت سیاسی و رسانه های محدود نمی شود بلکه از طریق کمک های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی به تروریست ها دخالت نظامی مستقیم صورت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها