آوارگی 70 هزار نفر در صعده به دلیل حملات عربستان

آوارگی 70 هزار نفر در صعده به دلیل حملات عربستان
دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 09:16

سازمان های امدادرسانی بین المللی از آوارگی حدود 70 هزار نفر از جمله 28 هزار کودک از استان صعده در شمال یمن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، 17 سازمان امدادرسان از جمله آکسفام ،سازمان کمک رسانی اسلامی و سازمان " کودکان را نجات دهید " ، تشدید حملات جنگنده های سعودی به یمن را محکوم کردند و آتش بس فوری و دائم را خواستار شدند.

برخی از این سازمان های امدادرسان بین المللی اعلام کردند که با تشدید حملات هوایی عربستان سعودی به استان صعده در شمال غربی یمن، 70 هزار نفر از جمله 28 هزار کودک از این استان فرار کرده اند.

" داو محمد " رئیس سازمان "کراینترنشنال " در یمن گفت: " توقف اقدامات خشونت بار به منظور وارد کردن کمک های انسان دوستانه به کشور ضرورتی آشکار است".

وی افزود: "همه طرف های ذیربط باید برای دستیابی به راه حل سیاسی بلندمدت برای این مشکل وارد عمل شوند".

این درخواست درحالی مطرح شده است که تلاش ها برای پایان دادن به حملات هوایی شش هفته ای عربستان به یمن، افزایش یافته است.

استان صعده در کوه های شمالی یمن واقع است و پس از اعلام این منطقه به عنوان هدف نظامی، جنگنده های ائتلاف عربستان برای دومین شب متوالی آن را هدف قرار دادند.

سازمان ملل متحد درباره آمار کشته شدگان در حملات جنگنده های ائتلاف ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که حملات کورکورانه به مناطق مسکونی ، با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

سازمان موسوم به " کودکان را نجات دهید " اعلام کرده است که اهالی منطقه صعده به علت محاصره این منطقه که به کاهش شدید سوخت منجر شده است، نمی توانند از حملات دراین منطقه فرار کنند.
این سازمان درباره اعلامیه هایی که از شهروندان می خواهد منطقه را ترک کنند، ابراز نگرانی کرد.

" ادوارد سانتياگو " رئیس سازمان " کودکان را نجات دهید " در یمن گفت که حملات کورکورانه ای که پس از پخش اعلامیه هایی برای ترک صعده اجرا شد، درباره این حملات که مغایر با قوانین انسانی است، هشدار داد.
وی گفت که هشدار دادن به شهروندان ائتلاف را از عمل به وظیفه خود در حمایت از شهروندان و زیرساخت های آنان معاف نمی کند؛ و درروزهای گذشته شاهد بودیم که هشدارها برای نجات جان شهروندان کافی نیست.

پربیننده ترین خبرها