تعجب نماینده عراقی از ادامه سیاستهای اشتباه بارزانی

تعجب نماینده عراقی از ادامه سیاستهای اشتباه بارزانی
دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 13:29

رییس جنبش «اراده» و عضو پارلمان عراق در واکنش به اظهارات اخیر نیچروان بارزانی، نخست وزیر منطقه کردستان عراق، از تداوم این رویکرد توسط مقامات منطقه کردستان ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش روزدوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حنان فتلاوی" با اشاره به اینکه "نیچروان بارزانی" می گوید بغداد به توافق نفتی پایبند نبوده و حاضر است با بغداد به عنوان خریدار نفت تعامل کند، از بیان اینگونه سخنان که ادامه سیاست نادرست مسعود بارزانی، رییس منطقه کردستان عراق، و اجرای آن توسط مسوولان این منطقه است، ابراز تعجب کرد.

وی گفت: نیچروان به جای اینکه 36 میلیارد دلار سابق یا پول 46 میلیون بشکه نفتی را که منطقه کردستان بدون اطلاع دولت مرکزی عراق صادر کرده است، بپردازد به ما فروش نفت شمال را پیشنهاد می دهد.

سومریه نیوز به نقل از فتلاوی تأکید کرد: او فراموش کرده است زمانی که بدون اطلاع دولت، نفت عراق را صادر کرد توافق موجود و قانون اساسی کشور را مطابق اظهارات وزیر نفت عراق، نقض کرد.

نماینده پارلمان عراق از سکوت دولت و وزارت نفت در برابر این نمایش ابراز تعجب کرد و گفت: آیا عاقلانه است که این منطقه بودجه خود را از نفت بصره بگیرد و نفت شمال را به ما بفروشد؟

فتلاوی افزود: این سخنان، بصره و استان های دیگر را تحریک خواهد کرد و این تخلفات، ظلم به سایر استان ها است و دولت باید این مساله را قبل از اینکه پیامدهایی داشته باشد، حل کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها