جسر الشغور در قبضۀ آهنین ِ ارتش سوریه + فیلم

دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 13:51

ارتش سوریه، با کمک نیروی هوایی این کشور، همه محورهای منتهی به شهر جسر الشغور در حومه ادلب را تحت کنترل خود درآورده است.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، عملیات ارتش سوریه در حومه ادلب، با تعقیب گروه های تروریست در اطراف جسر الشغور و کارخانه شکر در جنوب شرقی این شهر ادامه یافت.

پیش از این نیز، منطقه "الشیخ الیاس" در اطراف این منطقه پاکسازی شده بودند. اکنون همه محورهای منتهی به جسر الشغور، در کنترل نیروهای ارتش سوریه و تیررس آتش آنان قرار گرفته است.

"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوریه در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: شماری از تانک های ما از پل منتهی به شهر گذشتند و اکنون در شهر جسر الشغور مستقر هستند. یک گروه دیگر نیز در حال پیشروی در محوری است که از کنار کوه های ساحلی به سمت جورین و البحصاء و البرکه و شرق السرمالیه و فورو و کانیه اشتبرق می گذرد.

تسلط بر این مناطق، زمینه را برای پیشروی ارتش سوریه در جسر الشغور فراهم کرد، زیرا تپه های این مناطق، امکان مشرف بودن بر مساحت های گسترده جغرافیایی را فراهم می سازد، به همین سبب واحدهای پشتیبانی آتش، از همان تپه ها، پناهگاه های عناصر مسلح را در "عین السوده" و "المعلقه" در اطراف جسر الشغور هدف قرار دادند.

"شادی احمد" تحلیل گر سیاسی سوری در این خصوص به شبکه العالم تأکید کرد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت که به زودی جسر الشغور آزاد خواهد شد و من فکر می کنم که از نظر نظامی، تحقق این پیش بینی، قطعی است، زیرا پیش روی های میدانی این مساله را تایید می کند، به این ترتیب، پیش بینی می کنیم که به زودی فروپاشی گروه های تروریستی در مناطق مختلف تا خود ادلب را شاهد باشیم.

ارتش سوریه، در حمله هماهنگ به اطراف جسر الشغور، از موشک، توپخانه و تیربار استفاده کرد و یگان های ویژه، ارتش را در حمله به پایگاه های عناصر مسلح تروریست، همراهی کردند. با توجه به حجم گستردۀ آتش نیروهای سوری، عناصر مسلح به سرعت متلاشی و به جهت های مختلفی پراکنده شدند و بار دیگر یکدیگر را به خیانت متهم کردند.

26

پربیننده ترین خبرها