جدیدترین خبرها از محموله کشتی ایرانی برای یمن + فیلم

دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 - 14:49

کشتی حامل کمکهای انسانی برای مردم جنگ زده یمن، در ساعات آینده از بندرعباس در جنوب کشورمان، عازم بندر الحدیده یمن خواهد شد.

"عبد الرحمن راجح" خبرنگار اعزامی شبکه العالم روز دوشنبه از محل بارگیری کمکها در کشتی "ایران شاهد" گزارش داد، محموله این کشتی شامل 2500 تن انواع مواد غذایی و دارویی و پتو و چادر است.

وی تأکید کرد: تلاش زیادی شده است تا محموله کشتی تکمیل شود.

راجح افزود : هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که درروزهای گذشته به هلال احمر عربستان و هلال احمر یمن، جیبوتی و عمان وبرخی از سازمان های بین المللی از جمله صلیب سرخ ابلاغ کرده است که کشتی ایرانی حامل کمک های انسانی برای مردم یمن، به زودی عازم این کشور خواهد شد.

وی تصریح کرد که دراین کشتی، فعالان عرب وغیرعرب که با مردم یمن اعلام همبستگی کرده و هدف آنان شکستن محاصره یمن و رساندن این کمک ها به دست آنان است، حضور دارند.

راجح تصریح کرد که این کشتی از خلیج فارس عازم دریای عمان خواهد شد و سپس به خلیج عدن خواهد رفت و مقصدش از آن جا، دریای سرخ و سپس بندر الحدیده یمن خواهد بود.

مسؤولان هلال احمر کشورمان اعلام کرده اند که با هلال احمر یمن و وزارت بهداشت و همه سازمان های داخل یمن برای تحویل گرفتن محموله این کشتی و توزیع کمک های آن بین مردم هماهنگی های لازم را انجام داده اند.

پربیننده ترین خبرها