بارزانی اعلام کرد:

امکان بازپس گیری موصل از داعش درچندماه

امکان بازپس گیری موصل از داعش درچندماه
سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 12:52

العالم - رییس اقلیم کردستان عراق از امکان بازپس گیری موصل طی دو سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسعود بارزانی درگفت وگو با سی ان ان گفت: امکان بازپس گرفتن شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق، طی چند ماه آینده از چنگال گروه تروریستی داعش وجود دارد.

بارزانی خاطرنشان کرد، جنگ علیه داعش درجبهه های مختلفی در جریان است وفقط با کردها نیست ما در خطوط مقدم هستیم و توانسته ایم این گروه را در چندین درگیری درکردستان شکست دهیم اما تهدیدها هنوز وجود دارد و استراتژی ما نیز مبارزه نظامی، فکری و اقتصادی با این گروه است.

وی افزود: آزادسازی موصل بسیار اهمیت دارد و پیروزی راهبردی است که باید بدان دست یابیم و تا زمانی که داعش نزدیک کردستان حضور دارد، تهدیدها ادامه خواهد داشت.

بارزانی گفت: طرح هایی برای آزادی موصل از سوی ارتش عراق در حال بررسی است و ساکنان موصل و نیروهای پیشمرگه نیز از آن حمایت خواهند کرد.

وی درباره سفرش به واشنگتن و دیدار با باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا و دیگر مسوولان آن کشور بیان کرد: از آنها به خاطر حمایت از کردها در مقابله با داعش قدردانی کرده و خواستم مردم ما را درک کنند؛ آنها نیز قول دادند کمکهای خود را افزایش دهند.

بارزانی خاطرنشان کرد، اوباما به خوبی  نیروهای پیشمرگه را می شناسد و قول داد ازهیچ کوششی برای رساندن سلاح و ارسال مستقیم آن، دریغ نکند، امیدواریم سلاح ها مستقیم به دست ما برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها