فاجعه‌انسانی در حمله عربستان به یکی از مناطق یمن

سه شنبه 22 ارديبهشت 1394 - 22:03

به کارگیری سلاح های ممنوعه بین المللی و بمب های خوشه ای در حمله به "جبل نقم" توسط جنگنده های سعودی، به بروز فاجعه ای انسانی با 379 کشته و زخمی منجر شد.

خبرنگار شبکه العالم در یمن، روز سه شنبه در گزارشی آخرین آمار رسمیِ اعلام شده از شمار قربانیانِ حملۀ شنبه شبِ جنگنده های سعودی به جبل نقم را 89 شهید و 290 زخمی اعلام و تاکید کرد که با توجه به وخامت وضع زخمی ها، احتمال افزایش شمار شهدا وجود دارد.

وزارت بهداشت یمن و مراجع ذیربط از پزشکان و امدادگران خواست خود را به بیمارستان های الجمهوری و الثوره و العسکری برسانند و از شهروندان نیز خواست برای نجات زخمی های فاجعه جبل نقم، به این بیمارستان ها بیایند و خون اهدا کنند.

خبرنگار العالم، از دچار شدنِ شماری از زخمی ها به حالت خفگی خبر داد و تأکید کرد این موضوع، احتمال استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی را تقویت کرد و نگرانی کارشناسان امنیتی و نظامی و پزشکان از پیامدهای استفاده از این سلاح ها تا مسافت های گسترده ای از محل اصابت بمب ها را سبب شد.

از سوی دیگر، "اسماعیل ولد الشیخ" فرستادۀ جدیدِ سازمان ملل به یمن، بعد از ظهر امروز به صنعا رسید و به گفته خبرگزاری رسمی یمن، سفر او به صنعا، چند روز طول می کشد.

وی در این سفر، با طرف های سیاسی دیدار خواهد کرد و علاوه بر بررسی موضوع آتش بس انسان دوستانه، برای نشاندن طرف های یمنی پای میز مذاکره به منظور دستیابی به راه حلی سیاسی تلاش خواهد کرد.

فرستادۀ سازمان ملل تاکید کرد که آتش بس باید بدون قید و شرط باشد تا سازمان ملل بتواند کمک های خود را به همه مناطق یمن برساند.

 

26

پربیننده ترین خبرها