رئیس دفتر شبکه قطری، متهم به عضویت در القاعده

رئیس دفتر شبکه قطری، متهم به عضویت در القاعده
چهارشنبه 23 ارديبهشت 1394 - 22:37

یک سند آمریکایی ، رئیس دفتر شبکه الجزیره قطر در اسلام آباد را به عضویت در القاعده متهم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد زیدان" شخصیتی جنجالی است، به ویژه اینکه توانسته است چندین مصاحبه را با شخصیت های دور از دسترس مانند اسامه بن لادن و دیگر سرکردگان تشکیلات القاعده انجام دهد.

 رئیس دفتر شبکه الجزیره قطر در اسلام آباد همچنین روابط خوب و مستحکمی با طالبان در افغانستان و پاکستان دارد.

شهرت زیدان از آن جهت است که وی اولین خبرنگاری بود که بعد از حملات یازده سپتامبرکه با بن لادن مصاحبه می کرد، افزون بر اینکه شاید وی تنها روزنامه نگاری باشد که مراسم ازدواج پسر بن لادن را پوشش داد.
بن لادن همواره برای وی ویدئوهایی را می فرستاد تا آن ها را پخش کند اما خبر جدید اینکه ، براساس سندی بسیار محرمانه متعلق به سازمان جاسوسی آمریکا از طریق اطلاعات در برنامه امنیتی Skynet که در سایت The Intercept منتشر شد، ، این کشور اخیراً وی را به عنوان عضو القاعده و تروریست احتمالی معرفی کرده است که وی وفعالیت هایش باید تحت نظارت باشد.

آژانس امنیت ملی آمریکا NSA از برنامه Skynet ، برای تجزیه و تحلیل و بررسی اطلاعات وارده درباره مظنونان تروریستی درعملیات تروریستی و دستیابی به آنان قبل از اقدام به حمله ضد مواضع آمریکایی استفاده می کند.

براساس گزارش این آژانس آمریکایی ، این روزنامه نگار سوری با توجه به عضویت در القاعده و گروه اخوان المسلمین و با اشاره به فعالیت وی در شبکه الجزیره، باید تحت نظارت باشد.

زیدان در واکنش به این گزارش در بیانیه ای رسمی از طریق شبکه الجزیره اعلام کرد که لازمه فعالیت رسانه های بیش از بیست ساله وی در پاکستان ، دیدارهای مستقیم با شخصیت های مهم بوده است.

وی به طور قاطع ، عضویت در القاعده و اخوان المسلمین را رد کرده و گفته است که برای اینکه جهانیان را از وقایع مطلع کند، مجبور بوده است که مصاحبه هایی را با شخصیت های مرتبط با درگیری ها انجام دهد تا از طریق به جمع آوری اطلاعات حساس بپردازد.

زیدان نظارت دولتی بر فعالیت رسانه ای خود را نقض آزادی مطبوعات و تعرض به حق مردم در شناخت دانسته است.
وی درباره روابط خود با القاعده گفته است که وجود تلفن های همراه یا ایمیل های اشخص در حافظه تلفن و کامپیوترش، بخشی از کار او به شمار می رود و هرگونه خلط موضوع ، به منزله تحریف واقعیت ها و نقض آزادی مطبوعات و فعالیت رسانه ای به حساب می آید.

سخنگوی شبکه الجزیره قطر پیشتر گفته بود که کارکنان این شبکه ، همواره در معرض این گونه اتهامات قرار گرفته اند و متهم کردن زیدان به عضویت در القاعده یا اخوان المسلمین ، تلاشی برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران و اعمال فشار بر آنان است.

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها