گزارش آخرین وضعیت کشتی ایران در راه یمن + ویدئو

پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 12:40

خبرنگار شبکه خبری العالم مستقر در کشتی کمک های انسانی ایران برای مردم یمن، آخرین وضعیت این کشتی را در مسیر حرکت به سمت یمن تشریح کرد.

"عبدالرحمان راجح "خبرنگار شبکه خبری العالم ظهر امروز پنجشنبه گفت: ما هم اکنون در خط فاصل اقیانوس هند و دریای عرب در مسیر سواحل شرقی سلطان نشین عمان و نزدیک جزیره المسیره این کشور هستیم که جمعیت آن 15 هزار نفر است.

وی افزود: کشتی به مسیر تعیین شده خود بدون مشکل ادامه می دهد و به سمت بندر حدیده در حرکت هستیم و ناخدای کشتی گفت که یک سوم راه یعنی 2700 کیلومتر را طی کرده ایم.

خبرنگار العالم گفت: کشتی به چند دلیل به آرامی حرکت می کند؛ نخست اینکه کشتی تجاری به طور معمول تا حدودی با سرعت کم حرکت می کنند و دوم اینکه این کشتی حامل مقادیر زیادی کمک یعنی 2800 تن است.

وی افزود: کشتی تاکنون با هیچ مشکی روبرو نبوده است و هنوز در منطقه سواحل عمان هستیم و به ابتدای سواحل شرقی یمن نرسیده ایم.

خبرنگار العالم درباره زمان رسیدن کشتی به مقصد و تخلیه بار گفت: به گفته ناخدای کشتی، این امر بستگی به وضعیت دریا دارد. اگر دریا آرام باشد و موج های بسیار بلند وجود نداشته باشد، مسافت ما کوتاه تر خواهد بود اما اگر هوا و جریان باد شدید باشد، سفر طول خواهد کشید.

وی گفت: با توجه به اینکه به گفته ناخدا، ما یک سوم یعنی 2700 کیلومتر از مسیر بندر عباس تا بندر حدیده یمن را طی کرده ایم، اگر شرایط دریا آرام و جریان باد مناسب باشد، در طول پنج تا شش روز دیگر به بندر حدیده خواهیم رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها