داعش شهر تاریخی سوریه را ویران می‌کند

داعش شهر تاریخی سوریه را ویران می‌کند
پنج‌شنبه 24 ارديبهشت 1394 - 20:37

گروه تروریستی داعش تهدید کرد خود را برای حمله به شهر تَدمُر به عنوان بزرگترین شهر تاریخی در خاورمیانه آماده می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تهدید داعش مبنی بر تصمیم به حمله به شهر تاریخی تدمر، باعث به وجود آمدن موجی از نگرانی درباره تخریب آثار تاریخی این شهر و ابتلای این شهر به سرنوشت شهرهای تحت اشغال داعش در عراق شده است.
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن اعلام کرد: به دنبال توسعه طلبی های داعش، تروریست های عضو این گروه، در فاصله دو کیلومتری آثار تاریخی قرار دارد.
"رامی عبدالرحمن" مدیر این مرکز گفت: داعش کلیه پست های بازرسی واقع در منطقه السخنه و تدمر را به اشغال درآورده است و شهر در حال حاضر تدمر در خطر قرار دارد.
سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو)، شهر تدمر را آثار تاریخی ارزشمند اعلام کرده است که شامل آثار بزرگی از شهری است که مهم ترین مرکز فرهنگی دنیای قدیم، بوده است.
همچنین اخیرا کنفرانسی در قاهره درباره انهدام آثار شهر نمرود و الحضر در عراق توسط داعش برگزار شد به خطر تخریب آثار تاریخی تدمر که قدمت آن به دو قرن اول باز می گردد، نیز اشاره و در این باره هشدار داده شد.
مأمون عبد الکریم، رئیس سازمان آثار تاریخی سوریه نیز در این باره گفت: بی تردید در صورت اشغال شهر تدمر توسط داعش، آثار تاریخی آن به سرنوشت آثار شهر نمرود عراق دچار خواهند شد و اشغال آن توسط داعش یک فاجعه جهانی خواهد بود.
 

پربیننده ترین خبرها