چرا سعودی ها به آتش‌بس در یمن پایبند نیستند؟+ فیلم

شنبه 26 ارديبهشت 1394 - 22:43

صنعاء، (العالم)- متجاوزان سعودی و هم پیمانانش در ادامه تجاوزگری خود علیه یمن و نقض مکرر آتش بس انسانی، استانهای حجه و صعده را با 15 فروند موشک هدف قرار داد که به شهید و زخمی شدن شماری از بی گناه یمن منجر شد.

"خالق الصایدی" خبرنگارشبکه خبری العالم در صنعا در گزارشی با اشاره به اینکه دو هواپیمای حامل کمک های انسانی کمیساریای عالی پناهندگان در فرودگاه صنعا به زمین نشسته است، گفت: تجاوزگری های سعودی و نقض آتش بس انسانی 5 روزه، بدون رعایت قوانین بین الملل همچنان ادامه دارد و متجاوزان دو استان حجه و صعده را هدف قرار دادند و در نتیجه آن، شماری از شهروندان یمنی شهید و زخمی شدند.

وی افزود: سعودی ها، مناطق مرزی یمن را نیز با سلاح های نیمه سنگین هدف قرار می دهند.

"ابراهیم العبیدی" از اعضای ارشد جنبش انصارلله یمن در گفت و گو با خبرنگار العالم با اشاره به اینکه سعودی ها با مطرح کردن آتش بس و نقض مکرر آن، جهان را به بازی گرفته اند، گفت: این آتش بس در حقیقت تدبیر دشمن برای ساماندهی اوضاع خود و تجاوزگری بیشتر و طولانی تر علیه یمنی هاست.

براساس این گزارش، دو هواپیمای حامل کمک های انسانی کمیساریایی عالی امور پناهندگان در فرودگاه یمن صنعا به زمین نشسته اند. این درحالی است که شهروندان یمنی همچنان از کمبود نیازهای اساسی خود رنج می برند.

خبرنگار العالم در پایان تصریح کرد: با توجه به ادامه بمب باران و حملات مکرر ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی و اوضاع دشوار معیشتی، زندگی یمنی ها در زمان آتش بس با زمان تجاوزگری تفاوت چندانی ندارد.

پربیننده ترین خبرها