آماده‌باش العبادی به بسیج مردمی برای آزاد سازی الانبار

آماده‌باش العبادی به بسیج مردمی برای آزاد سازی الانبار
يکشنبه 27 ارديبهشت 1394 - 22:15

نخست وزیر عراق، با توجه به درخواست مسؤولان محلی، سران عشایر و علمای استان الانبار، از نیروهای بسیج مردمی خواست برای آزادی این استان با ارتش و عشایر همراه شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" به بسیج مردمی فرمان آماده باش داد تا برای آزادسازی استان الانبار از چنگ داعش، با نیروهای ارتش و نیروهای عشایر همراه شوند.
تلویزیون دولتی عراق با اعلام این خبر افزود: اعلام آماده باشِ فرمانده کل نیروهای مسلح به نیروهای بسیج مردمی، بنابه درخواست استاندار، شورای استانداری، رؤسای عشایر و علمای استان الانبار صورت گرفت.
شورای استانداری الانبار، پیش از این، موضوع مشارکت بسیج مردمی در آزادسازی این استان را به رأی گذاشت و اعضای شورا، به مشارکت این نیروها در این عملیات، رأی مثبت دادند.
عشایر الانبار روز یکشنبه از حیدر العبادی خواستند هر چه سریع تر نیروهای امنیتی را به شهر رمادی اعزام کند و نیروهای بسیج مردمی را نیز با آن ها همراه کند.

آنان همچنین از نخست وزیر عراق خواستند مرزهای این کشور با سوریه را مسدود کند.
پیش از این "یوسف الکلابی" سخنگوی نظامی نیروهای بسیج مردمی، اعلام کرده بود که این نیروها برای ورود به استان الانبار و آزادسازی آن از چنگ داعش آمادگی دارند، با این حال مشارکت بسیج مردمی در عملیات آزادسازی الانبار منوط به دستور حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح است.
عناصر داعش، طی سه روز گذشته با یورش ناگهانی و غافلگیر کننده به شهر رمادی در استان الانبار، چند منطقه را اشغال کرده و ده ها تن از مردم و نیروهای پلیس این مناطق را اعدام کردند.
این مساله سبب شد عشایر و مسؤولان شورای استان الانبار، دخالت بسیج مردمی برای سرکوب تروریست های داعش را خواستار شوند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها