نگرانی عربستان وقطر از موفقیت بسیج مردمی عراق

نگرانی عربستان وقطر از موفقیت بسیج مردمی عراق
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 - 09:57

کارشناس سیاسی عراقی گفت: آمریکا و چند کشور عربی مانند قطر و عربستان با همدستی یکدیگر برای جلوگیری از مشارکت نیروهای بسیج مردمی در عملیات آزادسازی استان الانبار تلاش می کنند .

"صادق التمیمی" روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مخالفت این کشورها با بسیج مردمی عراق به این علت است که قدرت و کارایی خود را در تکریت و گرفتن انتقام خون شهدای پایگاه اسپایکر ثابت کرده است.

در همین حال کارشناسان عراقی معتقدند که ناتوانی عشایر در حفاظت از شهر رمادی مرکز استان الانبار و لزوم مشارکت نیروهای بسیج مردمی در حفاظت از شهرها و آزادکردن شهرهای اشغالی بیانگر بی فایده بودن طرح آمریکایی مسلح کردن قشر خاصی از مردم عراق است.

آنان می گویند که طرف های خارجی با کمک مزدوران خود در داخل عراق در تلاش برای سیطره بر شهر رمادی هستند و در همین زمینه برخی از سیاستمداران و رؤسای عشایر با مشارکت نیروهای بسیج مردمی در آزادسازی استان الانبار مخالفت می کنند.
آمادگی 60هزار بسیج مردمی برای آزادی مناطق اشغالی 
بسیج مردمی بیش از 60 هزار نیروی خود را برای آزادسازی مناطق و شهرهای اشغالی آماده کرده است و کارشناسان معتقدند که عشایر به تنهایی و بدون همکاری بسیج مردمی نمی توانند کاری از پیش ببرند.  
ناظم الربیعی کارشناس سیاسی عراق نیز گفت: پلیس و نیروهای امنیتی استان الانبار به دنبال حمله داعش، مواضع و سلاح های خود را رها کردند و متعاقباً این استان هم اکنون به این روز افتاده است.

وی افزود: اکتفا به مسلح کردن عشایر کمکی به آزادسازی استان الانبار از دست گروه تروریستی داعش نمی کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها