درج‌نام مردگان یمن درفهرست حاضران کنفرانس ریاض

درج‌نام مردگان یمن درفهرست حاضران کنفرانس ریاض
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 - 22:41

عربستان سعودی، به منظور باشکوه جلوه دادنِ حضور یمنی ها در کنفرانس ریاض، نام مردگان و غایبان را به فهرستِ حاضران در کنفرانس ضمیمه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد عایش" سردبیر روزنامه "الاولی الیمنیه" فاش کرد که عربستان سعودی، به منظور باشکوه جلوه دادنِ حضور یمنی ها در کنفرانسِ "نجات یمن" در ریاض، اقدام به دستکاری فهرست حاضران کرد و نام شماری از یمنی ها را در آن فهرست درج کرد که یا فوت کرده اند، یا حضور نداشتند یا اساسا مخالف تجاوز عربستان سعودی به یمن هستند.

سردبیر روزنامه الاولی الیمنیه، کنفرانس ریاض را به طبل توخالی توصیف کرد و نوشت: "دوست من، ابراهیم شجاع الدین، در جست وجوی کسی است که او را از کشور خارج کند، اما ناگهان با تعجب، نام خود را در میان افرادِ حاضر در کنفرانس ریاض یافت! این در حالی است که او از دشمنانِ تجاوز سعودی به یمن است و در حال حاضر در صنعا است و از این که یک روز به یک مسؤول سعودی گفته است "صبح به خیر" چنان پشیمان است که روزهای دوشنبه و پنج شنبه را به منظور استغفار روزه می گیرد !!"

انتشار این خبر، خشم کاربران یمنی را در شبکه های اجتماعی برانگیخته است.

یکی از کاربران نوشت: وقتی فهرست حاضران در کنفرانس ریاض را مطالعه کردم، از کثرت نام ها، مطمئن بودم که نام "عبدالملک الحوثی" و "علی عبدالله صالح" را نیز در میان حاضران خواهم یافت.

یکی دیگر از کاربران نوشت: تمام این کنفرانس، دروغ در دروغ است، پس چه اشکالی دارد که علاوه بر اسامی انسان ها، اسامی جن ها را هم در آن درج کنیم تا با شکوه به نظر برسد.

یکی از کاربران یمنی هم با تعجب از وقاحت سعودی ها نوشت: آن ها حتی نام "لمیاء شرف الدین" را هم در میان حاضران درج کرده اند، در حالی که پدر این دختر به دست آن ها کشته شده است! از آن شگفت انگیزتر این که آن ها نام غسان ابولحوم را در میان حاضران ثبت کرده اند، در حالی که این شخص، به رحمت خدا رفته و فوت کرده است.

یکی از کاربران هم به طعنه نوشت: این طور که از فهرست بر می آید، صفی طولانی از یمن تا عربستان کشیده شده است که همگی در صف ورود به کنفرانس ریاض هستند. در این میان، "علی سیف حسن" که خانه اش در پنج کیلومتری مرز  قرار دارد خوشبخت است، چون اگر بخواهد به کنفرانس برود کافی است از خانه خارج شود تا در وسط این صف باشد.

یکی دیگر از کاربران تاکید کرد که سعودی ها نام "سلطان البرکانی" را در فهرست حاضران در کنفرانس درج کرده اند، در حالی که این شخص به الجزایر رفته است.

یکی از کاربران هم از درج نام "محمد علی ابولحوم" در میان حاضران در کنفرانس خبر داد که وی اختلال مشاعر دارد و به عنوان دیوانۀ شهرِ خود شناخته می شود.

26

پربیننده ترین خبرها