آمریکا: برای آزادی رمادی از بسیج مردمی عراق حمایت می کنیم

آمریکا: برای آزادی رمادی از بسیج مردمی عراق حمایت می کنیم
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 20:56

العالم - در پی پیوستن بسیج مردمی به دیگر نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر رمادی، ائتلاف ضد داعش، حمایت خود را از بسیج مردمی عراق اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه المیادین ،کاخ سفید اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش که آمریکا رهبری آن را به عهده دارد، از نیروهای بسیج مردمی عراق در بازپس گیری شهر رمادی از چنگ داعش، پشتیبانی خواهد کرد.

"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: این نیرو، از طایفه های مختلفِ عراقی تشکیل شده است.

در این میان، شورای امنیت ملی آمریکا خاطر نشان کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، به منظور بررسی اوضاع عراق و ارزیابی راهبرد مقابله با داعش، با مشاوران امنیت ملی دیدار کرد.

به گفتۀ "آلستر باسکی" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، اوباما بار دیگر بر حمایت و پشتیبانی کامل از حیدر العبادی نخست وزیر عراق تاکید کرد.

باسکی افزود: آمریکا در حال بررسی چگونگی ارائه بهترین پشتیبانی ممکن به نیروهای زمینی از طریق شتاب بخشیدن به آماده سازی عشایر برای جنگ و مجهز کردن آنان به سلاح است. آمریکا همچنین در پی پشتیبانی از عملیات بازپس گیری رمادی از داعش است.

درهمین حال وزارت دفاع عراق، اعلام کرد که ناوگان هواپیمایی ارتش عراق، تجهیزات نظامی مختلفی را به شهر رمادی رساند.

المیادین به نقل از سخنگوی عملیات ارتش عراق تاکید کرد که نیروهای مسلح کنترل مناطق واقع در میان شهر رمادی و پایگاه نظامی الحبانیه را در دست دارند.

وی افزود: نیروهای امنیتی، سه خط دفاعی در اطراف رمادی ایجاد کردند که این خط های دفاعی، به محض اعلام ساعت صفر آزادسازی رمادی، به پایگاه هایی برای آغاز عملیات حمله تبدیل خواهند شد.

در این میان، ستون های متعددی از الحشد الشعبی (بسیج مردمی) به استان الانبار رسیدند تا آماده شرکت در عملیات آزادسازی رمادی شوند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها