ناکامی تروریستها درشکستن محاصره خود درحلب+ویدئو

پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 12:51

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه گزارش داد که عناصر مسلح در شکستن محاصره خود در حومه شهر حلب شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، عناصر مسلح در حومه حلب می کوشند تا کمربند امنیتی نیروهای ارتش سوریه علیه خود را بشکنند؛ اما تلاشهای آنها به سبب مقابله نیروهای ارتش، با شکست مواجه می شود.

یگانی از ارتش سوریه تونلی را که گروههای مسلح در منطقه الجدیده شهر حلب حفر کرده بودند، منفجر کردند تا نقشه های عناصر مسلح برای پیشروی به مراکز حضور ارتش و محله های امن شهر را خنثی کنند.

یگانهای دیگری از ارتش سوریه به عملیات خود ادامه می دهند و شماری از عناصر مسلح به سبب حمله ارتش به مرکز تجمع آنها در میدان النعناعی در منطقه الزهرا در غرب حلب کشته و زخمی شدند. همزمان با آن درگیرهای شدیدی در خط مقدم در منطقه بنی زید و اطراف منطقه باشکوی و حندرات در ریف شمالی حلب روی داد.

عصام شهابی استاد حقوق دانشگاه حلب در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: شهر حلب اخیرا شاهد تشدید اقدامات میدانی برای مانع تراشی بر سر ایجاد راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه و نیز راه حل سیاسی مبتنی بر گفتگوی داخلی سوریه است. هدف از شرایط فعلی شهر حلب که مانند دیگر شهرهای سوریه است، اجرای توطئه ای است که پیشتر مقاومت آن را به شکست کشانیده بود.

شهابی افزود: این تشدید اقدامات میدانی قابل پیش بینی بود. همه ما به سمت راه حل نظامی برای نابودی تروریسم و کانونهای تروریستی گام برمی داریم اما همچنین به راه حل سیاسی بحران سوریه پایبند هستیم. این دیدگاه شهروند سوری و مشخصا شهروندان حلب است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها