قطع برق، مدینه منوره را در خاموشی فرو برده است

قطع برق، مدینه منوره را در خاموشی فرو برده است
پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 18:14

به دنبال قطع برق بیش از 90 درصد از مشترکان مدینه منوره در عربستان سعودی، شماری از مردم این شهر، تصمیم گرفتند علیه شرکت برق این کشور شکایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال قطعی مکرر برق در شهر مدینه منوره و روی آوردن شماری از اهالی به استفاده از شمع و فانوس برای روشنایی، مردم این شهر از مقامات اداره برق درخواست کردند برای حل مشکلات دستگاههای مولد برق که دیگر قادر به تحمل فشار بیشتری نیستند، به طور فوری اقدام نمایند.

قعطی جریان برق باعث تجمع شمار زیادی از مردم در مقابل پمپ بنزین ها و خودپردازها شد و خیابان این شهر مقدس به علت قطعی جریان برق چراغ های راهنمایی به صحنه هرج و مرج تبدیل گردید.

سایت روزنامه الحیات در این باره به نقل از یک شهروند عربستانی نوشت: بحران قطع جریان برق که هر سال در مدینه تکرار می شود، امسال با تعطیلات تابستانی و نزدیکی فرا رسیدن ماه مبارک رمضان همراه بوده است و این امر باعث شده است تا به علت قطعی مکرر جریان برق در مدینه، شهروندان برای تأمین برق مورد نیازشان به خرید دستگاههای مولد کوچک برای منازل اقدام نمایند. از سوی دیگر قطعی جریان برق که چندین ساعت به طول انجامید، باعث متوقف شدن امور شهروندان و توقف خودروهای مسافران در مقابل پمپ بنزین ها و دستگاههای خودپرداز شده است.

یک شهروند عربستانی دیگر گفت: دلیل این بحران هر ساله، قدیمی بودن دستگاههای مولد برق است که باعث تولید دود، گاز، و بخارهای سمی می شوند و زیان فراوانی را به دستگاههای دولتی و خصوصی و مراکز خصوصی وارد می نماید.

سعد الحربی شهروند عربستانی در ادامه گفت: شمار زیادی از مردم تاکنون علیه مقامات اداره برق شکایت کرده اند، اما این اقدام تاکنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

پربیننده ترین خبرها