تصاویر: درگیری در مجلس کویت به خاطر عربستان! +ویدیو

پنج‌شنبه 31 ارديبهشت 1394 - 22:42

در پی اعتراض یک نماینده مجلس کویت به مشارکت دولت این کشور در حمله به یمن بدون اطلاع به مجلس، یکی از نمایندگان با "عقال" خود به وی حمله ور شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالحمید دشتی" از نمایندگان شیعه مجلس امت (پارلمان) کویت، از شیخ "صباح الخالد" معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور، درباره مشارکت کویت در عملیات حمله به یمن "سئوال" کرد.

بر اساس قانون اساسی کویت، مشارکت در هرگونه جنگ، باید با ابلاغ به مجلس امت صورت گیرد، این در حالی است که دولت کویت، بدون اطلاع مجلس امت، اقدام به مشارکت در حمله به یمن کرده است و دشتی، به این موضوع اعتراض داشت.

شماری از نمایندگان به منظور کاستن از تاثیر منفی سئوال از وزیر کشور، محرمانه کردن جلسه سئوال را خواستار شدند که دشتی به این موضوع اعتراض کرد.

 در این میان، "حمد سیف الهرشانی" از نمایندگانِ طرفدار عربستان سعودی، ضمن فحاشی به عبدالحمید دشتی، سعی کرد با عقال (سربند) خود به وی حمله ور شود، اما نمایندگان جلوی او را گرفتند.

اما پایگاه اینترنتی سعودی القدس العربی مدعی شد که الهرشانی خود را به دشتی رسانده و با عقال به او ضربه وارد کرده است؛ در حالی که پایگاه خبری "عربی آنلاین" اصل ماجرا را این طور توضیح می دهد که دشتی در هنگام درگیری الهرشانی با دیگر نمایندگان، بدون توجه به آنان مشغول ادامه سخنان خود بوده است.

 دشتی که با مطرح کردن این سئوال، به دنبال ثبت جنایتِ مشارکت کویت در کشتار زنان و کودکان یمنی بود، به محرمانه برگزار شدنِ این جلسه اعتراض کرد و سئوال خود را پس گرفت.

اما طرفداران تجاوز سعودی به یمن، به منظور جلوگیری از خبررسانی درست در خصوص این ماجرا، تصویری از یک درگیری در مجلس امت کویت را منتشر کردند و ادعا کردند که این عکس مربوط به درگیری مجلس امت است و الهرشانی توانسته است دشتی را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

در مقابل، پایگاه خبری عربی آنلاین هم با انتشار عکس اصلیِ درگیری لفظی در مجلس امت، ثابت کرد تصویری که مخالفان دشتی منتشر کرده اند، مربوط به درگیری دو نماینده کویتی در سال 2009 بوده که ارتباطی به دشتی ندارد.

این در حالی بود که روزنامه القدس العربی که از مهم ترین پایگاه های خبری وابسته به سعودی ها به شمار می رود، در این جریان سازی دروغینِ خبری شرکت داشت و عکس جعلی را به همراه خبری مغرضانه، منتشر کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها