جشن میلاد امام حسین(ع) در مصر+فیلم

جمعه 1 خرداد 1394 - 13:34

العالم - مردم مصر با برگزاری آیین های باشکوه سالگرد ولادت باسعادت حضرت امام حسین(ع) را جشن گرفتند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم ، جشن میلاد امام سوم شیعیان در مصر با مراسم مولودی خوانی و قرائت قرآن همراه است.

مسجد راس الحسین (ع) در قاهره در سومین روز شعبان سال 1436 هجری قمری شاهد حضور گسترده علاقه مندان اهل بیت (ع) و بزرگداشت مقام شامخ امام حسین علیه السلام است که به مدت یک هفته ادامه دارد.

همه ساله همزمان با سالگرد میلاد امام حسین (ع) ، مسجد راس الحسین توسط دوستداران اهل بیت چراغانی و تزئین و آیین های مذهبی و سخنرانی های باشکوهی در آن برگزار می شود.

تعدادی از شرکت کنندگان دراین آیین در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم برعزت و احترام بسیار خاندان اهل بیت نزد مصری ها و کرامت مردم مصر با وجود احترام به خاندان نبی اکرم (ص) تاکید کردند.

گروههای سلفی و وهابی مصر با همراهی برخی دولتمردان ضد شیعه در آن کشور در روزهای گذشته تلاش کردند از برگزاری آیین های سالگرد میلاد باسعادت حضرت امام حسین(ع) جلوگیری کنند.

مسجد راس الحسین در قاهره مصر به روایتی مدفن سر بریده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می باشد درحالی که هم اکنون مشهورترین قول- که مورد قبول جامعه شیعى قرار گرفته- آن است که سر مبارک پس از چندى به بدن ملحق شد و در سرزمین کربلا مدفون گردید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها