به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محمد سعد البطل با اشاره به نمره صفر 303 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی در درس املا، آن را نشانه شکست نظام آموزش مقطع ابتدایی دانست؛ به ویژه در استان های الصعید و الریف که شمار زیادی از معلمان آن دیپلمه هستند و شیوه های نوین آموزشی را نمی دانند.
به نوشته "القدس العربی"، عضو شورای اجرایی اتحادیه معلمان الصعید مصر با تاکید بر این که اغلب معلمان همچنان از شیوه های قدیمی آموزشی استفاده می کنند، از آموزش و پرورش مصر خواست که معلمان ضعیف را در بخش های اداری به کار گیرد و آزمون های دوره ای ماهانه از معلمان مقطع ابتدایی به عمل آورد تا آموزگاران کارآمد و هماهنگ با شیوه های آموزشی مدرن شناسایی؛ و سایرین به بخش های اداری منتقل شوند.