کینه شتری علیه یمن !!

يکشنبه 10 خرداد 1394 - 14:38

متجاوزان سعودی در ادامه بمباران بسیار شدید مناطق مختلف یمن، چندین مرکز غیرنظامی و نظامی را در استانهای مختلف هدف قرار داده و دهها نفر را شهید و یا زخمی کردند.

"خالد الصایدی" خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از صنعا گزارش داد، پایگاه هوایی الدیلمی در شمال شهر صنعا پایتخت یمن بارزترین محل نظامی بود که هدف قرار گرفت. یک مرکز آموزشی در بخش خولان نیز بمباران شد که دهها قربانی برجا گذاشت.
به نظر می رسد که نظام عربستان سعودی تا همه اهداف ویرانگر خود را علیه یمن و یمنی ها اجرا نکند، فکرش آرام نمی گیرد. اوضاع و شواهد امر در یمن این مسأله را نشان می دهد.
"زید الفقیه" فعال سیاسی یمنی در گفتگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: آنها (مسؤولان سعودی) از درون شکست خورده هستند، زیرا کسی که شهروندان، جاده ها و زیرساختها را هدف قرار می دهد، یک انسان کینه توز است که بدوی‌ها به آن کینه شتری می گویند.
همزمان با ورود نماینده سازمان ملل در امور یمن به صنعا برای تکمیل تلاش هایش به منظور متوقف کردن جنگ علیه یمن، برخی ناظران معتقدند که نظام سعودی و هم پیمانانش در داخل یمن نمی‌خواهند هرگونه راه حلی برای توقف تجاوزگری آنها بدست آید زیرا می خواهند اهداف خود در ویران کردن ساختار زیربنایی یمن را تکمیل کنند.
"منا المحاقری" فعال حقوق بشر به شبکه العالم گفت: تعویق اجلاس ژنو زیر فشار سعودیها صورت گرفت؛ امید می رفت که از دل این کنفرانس به یک راه سیاسی برای بحران کنونی یمن بیرون بیاید.
فعالان حقوق بشری در کنفرانس مطبوعاتی ائتلاف مدنی صلح، سکوت جامعه بین المللی درقبال جنایت های انسانی در یمن را محکوم کردند.
"عادل الشجاع" عضو ائتلاف مدنی صلح به شبکه العالم با انتقاد از موضع جامعه جهانی گفت: با این متجاوزان به گونه ای برخورد می کنند که گویی تجاوزی قانونی علیه یمن صورت گرفته است. سکوت بی سابقه ای بر وجدان های بشری حاکم شده است.

پربیننده ترین خبرها