تأکید العبادی بر اهمیت کمک کشورها در نبرد با داعش

تأکید العبادی بر اهمیت کمک کشورها در نبرد با داعش
يکشنبه 10 خرداد 1394 - 15:22

نخست وزیر عراق بر اهمیت کمک کشورهای دیگر به عراق برای مقابله با داعش به عنوان جنگی برای نجات عراق و کل جهان از خطر این گروه تروریستی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "حیدر العبادی" در دیدار "جان آلن" هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی خاطرنشان کرد که رسانه های جهان باید در جبهه گیری ضد داعش، واضع و صریح باشند.
سومریه نیوز به نقل از بیانیه دفتر العبادی خاطرنشان کرد: نخست وزیر عراق دیروز ژنرال جان آلن، هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی برای مبارزه با گروهک داعش را به حضور پذیرفت. دو طرف در این دیدار  که استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق هم حضور داشت به بررسی اوضاع میدانی پرداخته و ضرورت افزایش حمایت ائتلاف بین المللی از عراق و هماهنگی بین طرفین را متذکر شدند.
در این بیانیه آمده است: العبادی ضمن تأکید بر ضرورت کمک بین المللی به عراق در مقابله با گروه داعش خاطرنشان کرد: عراق برای نجات خود و جهان و تثبیت صلح و امنیت با داعش می جنگد.
آلن نیز به نوبه خود به تمجید از موفقیتها و پیروزی های اخیر عراق پرداخته و گفت: این پیروزیها و دستاوردهای اخیر حکایت از عزم و اراده نیروهای عراقی دارد.
وی در ادامه بر حمایت و پشتیبانی ائتلاف بین المللی از عراق و تلاش برای جلب حمایت بیشتر از طریق اجلاس وزرای خارجه اعضای ائتلاف بین المللی که دوم ژوئن آینده در پاریس برگزار می شود، تأکید کرد.
شایان ذکر است که دفتر حیدر العبادی روز دوشنبه 25 مه 2015 گفت که جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا باز هم بر حمایت دولت متبوعش از دولت و ملت عراق در مقابله با گروهک داعش تأکید کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها