حمله اردوغان به نیویورک تایمز در جمع سربازان عثمانی !

حمله اردوغان به نیویورک تایمز در جمع سربازان عثمانی !
دوشنبه 11 خرداد 1394 - 12:31

رییس جمهور ترکیه برای سومین بار در یک هفته در میان گردانی از سربازانی که لباس عثمانی به تن داشتند، به روزنامه نیویورک تایمز آمریکا که به گفته وی دشمن عثمانی است، حمله کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان که سودای امپراتوری عثمانی را در سر می پروراند، برای سومین بار در یک هفته به حمله به روزنامه نیویورک تایمز آمریکا ادامه داد و از جوانان ترکیه ای خواست مانند سلطان محمد فاتح، یکی از شاهان عثمانی باشند، و به تلاش برای بازگرداندن افتخارات قدیمی عثمانی ادامه دهند.

"اسکای نیوز" عربی نوشت: آنچه حمله جدید اردوغان به این روزنامه آمریکایی را متمایز می کند این است که این اقدام در میان گردانی از سربازان عثمانی و همچنین یک گروه موسیقی عثمانی صورت گرفت.

اردوغان گفت: این روزنامه آمریکایی یک بار سلطان عبدالحمید را حاکم مطلق توصیف کرد و امروز کینه خود را از دولت عثمانی به جمهوری ترکیه و شخص من منتقل کرده است.

اردوغان این سخنان را در مراسم پانصدو شصت و دومین سالگرد فتح قسطنطنیه (استانبول) از سوی سلطان محمد فاتح عثمانی در شهر استانبول مطرح کرد.

به همین مناسبت صدها هزار نفر به میدان "ینی کاپی" استانبول آمدند تا قدرت طرفداران این حزب (عدالت و توسعه) قبل از انتخابات ترکیه به نمایش گذاشته شود.

اما مهم ترین شرکت کنندگان این مراسم حضور "گردان الفتح" بود که اردوغان دستور تشکیل آن را به ارتش ترکیه داده و از 478 نفر تشکیل می شود که همگی لباس نظامی عثمانی به تن داشتند.   

اردوغان به جوانان ترکیه توصیه کرد همانند سلطان محمد دوم ملقب به محمد فاتح باشند که در سال 1453 در سن 21 سالگی قسطنطنیه را فتح کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها