اعتراض حقوق بشری به سیسی در سفر آلمان

اعتراض حقوق بشری به سیسی در سفر آلمان
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 12:02

العالم - مخالفت گسترده با دیدار عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر از آلمان به دلیل آنچه که نقض گسترده حقوق بشر توسط حاکمان قاهره نامیده شده ، همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، در شرایطی که قرار است عبدالفتاح السیسی امروز( سه شنبه ) وارد آلمان شود ، رییس بخش آلمان سازمان عفو بین الملل گفت: مصر در دوره حکومت عبدالفتاح السیسی شاهد بزرگترین بحران حقوق بشر در دوره معاصر بوده است.

این سازمان دیروز با صدور بیانیه ای و در توضیح سفرسیسی به آلمان افزود: سازمان عفو بین الملل، دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمان ها از دولت آلمان درخواست کردند تلاش خود را به کار ببندد تا مقام های مصر از نقض حقوق بشر دست بردارند.

"سلمین چالیشکان" رییس بخش آلمان سازمان عفو بین الملل، بر ضرورت انجام اقدام های مستقل و شفاف برای برداشتن نقاب از چهره نقض حقوق بشرهای خطرناک و مجازات مسئولان این موارد در مصر تاکید کرد.

وی افزود : از اگوست 2013 به این سو دستکم 124 زندانی در مصربه خاطر شکنجه و بدرفتاری یا محرومیت از درمان در دوه بازداشتشان فوت کرده اند.

چالیشکان گفت: سیسی که خود را در برابر دستگاه قضایی مصر بی دفاع می داند، در واقع عامل اصلی موارد نقض حقوق بشر را دستگاه قضایی معرفی کرد.

وی تاکید کرد: نهادهای قضایی مصربه ابزار سرکوب گری برای مخالفان و آزادی مطبوعات تبدیل شده اند.

گفتنی است گروهی از شهروندان مصری دراعتراض به سفر عبدالفتاح سیسی به آلمان از روز دوشنبه در برابر ساختمان نخست وزیری در برلین تحصن کرده و دست به اعتصاب غذا زدند.

این اعتصاب و اقدام اعتراضی قراراست در زمان حضور سه روزه سیسی در آلمان ادامه یابد. اعتراض کنندگان زمین را فرش کرده و تابلو نوشته هایی با این عبارت که " مرکل ! آلمان را در این کشتار وارد نکن " در دست دارند.

"نوربرت لامرد " رییس پارلمان آلمان دو هفته پیش اعلام کرد که به دلیل نقض حقوق بشر در مصر برنامه دیدار خود با سیسی در برلین را لغو خواهد کرد.

حزب "سبز" آلمان که از احزاب مخالف به شمار می رود هم از آنجلا مرکل صدراعظم آلمان خواست دیدار خود با عبد الفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر را لغو کند؛ چرا که سرکوبگری های هفته های اخیر در مصر نشان می دهد که دولت سیسی توجهی به توسعه دموکراسی در این کشور ندارد.

دادگاه کیفری قاهره اواخر اردیبهشت امسال دستور ارجاع پرونده محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده این کشور، یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، محمد بدیع رهبر کل جماعت اخوان المسلمین مصر و 105 نفر دیگر از جمله شماری از رهبران شهید و اسیر جنبش حماس به مفتی این کشور را صادر کرد تا حکم اعدام آن ها در خصوص حمله به زندان های مصر را تایید کند. قرار است جلسه  صدور حکم نهایی افراد مذکور دراین ماه  برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها