دیده بان حقوق بشرسوریه:6657 کشته در یک ماه

دیده بان حقوق بشرسوریه:6657 کشته در یک ماه
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 14:47

العالم - دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در ماه مه گذشته (اردیبهشت ـ خرداد) حدود 6هزار و 657 نفر در سوریه کشته شدند که بالاترین آمار کشته ها در طول یک ماه در این کشور است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان سوری که مقر آن در لندن است، افزود: بیشتر کشته های سوری از نیروهای ارتش و افراد مسلح اسلام گرا بوده اند.
براساس این گزارش، هزار و 285 نفرغیرنظامی و 272 کودک نیز در شمار این کشته ها قرار دارد.
دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 793 نفر از افراد گروه های مسلح ضد دولتی و کردهای سوریه و 2هزار و 109 نفر از افراد مسلح جبهه النصره (شاخه گروه القاعده در سوریه ) و گروه "داعش" و 250 نفر از نیروهای ارتش و گروه های حامی آن خبر داد.
"رامی عبدالرحمن" مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: آمار کشته ها از ابتدای سال جاری میلادی نیز بالاترین میزان در سوریه بوده است.
درگیری های خشونت آمیزی در ماه مه در بیش از یک جبهه میان ارتش و گروه داعش از یک سو در استان حمص واقع در مرکز سوریه درگرفت به گونه ای که افراد مسلح تندرو بر شهر باستانی تدمر و چندین منطقه ریف حمص شرقی تسلط یافتند این درگیریها از سوی دیگر میان ارتش و النصره و دیگر گروه های مسلح به ویژه در استان ادلب واقع در ( شمال غرب) در جریان بود به گونه ای که این گروه ها بر شهر اریحا و پادگان المسطومه تسلط یافتند.
استان الحسکه واقع در شمال سوریه نیز طی ماه گذشته شاهد درگیریهای خشونت آمیزی میان مبارزان کرد و عناصر داعش بود که با تسلط کردهای مورد حمایت حملات ائتلاف بین المللی بر دهها منطقه و روستا از جمله 14 منطقه آشوری، پایان یافت.
یک منبع امنیتی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: جبهه های همه مناطق سوریه شعله ور بوده و وضعیت بسیار پیچیده است.
سوریه از چهار سال پیش شاهد درگیری خونینی بوده که تا کنون به کشته شدن بیش از 220 هزار نفر منجر شده است ، بر اساس اعلام دیده بان حقوق بشر، آمار کشته ها از ابتدای سال جاری به حدود 22هزار و 846 نفر افزایش یافته که از این تعداد 4 هزار و 458 نفر در ماه آوریل و 4 هزار و 973 نفر در مارس، 4هزار و 57 نفر در فوریه و 2هزار و 683 نفر نیز در ژانویه کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها