السفیر: آماده شدن سوریه برای عملیات ادلب

السفیر: آماده شدن سوریه برای عملیات ادلب
سه شنبه 12 خرداد 1394 - 17:18

روزنامه لبنانی "السفیر" از آماده شدن سوریه برای ورود به نبرد آزادسازی ادلب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد بلوط" در مطلبی در روزنامه السفیر تأکید کرد که نیروهای مدافعان حرم که شامل نیروهای داوطلب افغان و عراقی است به همراه مشاوران ایرانی و نیروهای حزب الله خود را برای ورود به عملیات آزادسازی ادلب آماده می کنند.
السفیر با اشاره به فعال بودن جیش الفتح در "ادلب" خاطرنشان کرد، با حمایت مالی عربستان سعودی و قطر گروه "جیش الفتح" تشکیل شد. جیش الفتح از ادغام گروه‌های اخوانی مانند "فیلق الشام"، "اجناد الشام"، "جیش السنه" و "لواء الحق" و گروه های تابع القاعده مانند "جنود الشام" (چچنی ها)، "الحزب الاسلامی" (اویغورها) "جند الاقصی" ، "احرار الشام" و "جبهه النصره" که از سوی سازمان اطلاعات ترکیه حمایت می شوند، تشکیل شده است.  این ائتلاف جدید با گزینه های دشواری روبرو است که باعث شده اعلام امارت در ادلب به تأخیر بیفتد.
ائتلاف به داعش اجازه داد که بیش از 7 هزار نیروی مسلح سوری را از طریق رقه و دیرالزور فرا بخواند تا رمادی را بدون مقاومت تحت کنترل بگیرد. این امر بازگشت داعش را از طریق خطوط امدادی به طول 600 کیلومتر فراهم کرد بدون آنکه کاروانهای این گروه تروریستی هدف هرگونه عملیات هوایی و یا زمینی قرار بگیرد و یا اطلاعاتی درباره نقل و انتقال آن منتشر شود. بدون سقوط رمادی داعش نمی توانست نیروهای خود را به سرعت به "السخنه" منتقل کند تدمر را در کنترل بگیرد.
مشخص است که هدف آمریکا از مهار داعش در عراق و متمرکز کردن آن در سوریه فراتر نمی رود. این امر دلیل اقدام داعش در گشودن جبهه حومه شمالی حلب را مشخص می کند. داعش در این راه از عقب نشینی گروه های مسلح وابسته به ترکیه به سوی ادلب استفاده کرد.
به نظر نمی آید که ترکها به تنهایی با "جیش الفتح" به دنبال ورود به حلب باشند، چرا که قطع شدن خطوط امداد از طریق تحت کنترل درآوردن صوران و مارع و حرکت به سوی "اعزاز" و گذرگاه باب السلامه که معبر گروه های مسلح به شمار می آید، حامل این پیام قوی است که داعش به ترکها اجازه نمی دهد که به تنهایی برای گروه های خود در ادلب و حلب امارت یا منطقه امن ایجاد کند و داعش می خواهد در این مناطق نیز مانند موصل و الانبار و حلب، حرف اول را بزند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها