نگرانی آمریکا از افزایش طرفداران داعش در آن کشور

نگرانی آمریکا از افزایش طرفداران داعش در آن کشور
چهارشنبه 13 خرداد 1394 - 15:38

العالم - دستگاه های امنیتی آمریکا اعلام کردند که داعش از طریق شبکه های اجتماعی عناصر خود را در این کشور برای اجرای عملیات تروریستی شکار می کند و شمار حامیان این گروه در داخل آمریکا به طور فزاینده در حال افزایش است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسان پلیس فدرال آمریکا از افزایش حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور و تهدیدها علیه واشنگتن خبر دادند.

به گفته کارشناسان، داعش از طریق شبکه های اجتماعی مانند توییتر برای به دام انداختن و جذب افراد تلاش می کند.

جان کارلن معاون دادستان کل امنیت ملی آمریکا در این خصوص اعلام کرد هزاران پیام منتشر شده در شبکه های اجتماعی وجود دارد که هدف از آنها جذب عناصر و نیروهای مستعد برای پیوستن به داعش و انجام دادن عملیات تروریستی است.

پلیس فدرال در برآورد خود اعلام کرد که 180 نفر از اتباع آمریکا به داعش پیوسته یا برای پیوستن به آن تلاش می کنند.

به گفته پلیس، داعش در حال توسعه و به روز کردن شیوه های جدید با هدف جذب نیرو است. این گروه علاوه بر استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب افراد، در زمینه صدور فرمان های اجرای حملات تروریستی نیز از این شبکه ها استفاده می کند.

دستگاه های امنیتی آمریکا اعلام کردند که این گروه از طریق شبکه های اجتماعی با التون سیمبسن برای اجرای حملات اردیبهشت گذشته در ایالت تگزاس تماس گرفته است.

در درگیری ها و تیراندازی اردیبهشت ماه گذشته بین عناصر گروه تروریستی داعش با نیروهای امنیتی آمریکا دو مهاجم کشته و یک افسر پلیس نیز زخمی شد.

به گفته جان کارلن، داعش پس از شکار عناصر خود در آمریکا به راهنمایی و آموزش آنها بر اساس معیارهای گروه های تروریستی برای اجرای حملات تروریستی در داخل آمریکا مبادرت می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها