حمص، جهان رابه یاری مظلومان سوری ویمنی فراخواند

شنبه 16 خرداد 1394 - 16:48

حمص (العالم) ـ شهروندان سوری منطقه العباسیه واقع در شهر حمص با شرکت درگردهمایی گسترده با اهالی دو منطقه محاصره شده در حومه ادلب یعنی الفوعه و کفریا و همچنین ملت مظلوم یمن، ابراز همبستگی کردند.

خبرنگار شبکه العالم از حمص گزارش داد، گروه های مختلف مردمی، مذهبی و رسانه ای سوری دراین گردهمایی با مظلومان سوریه و یمن اعلام همبستگی کردند.

شهروندان سوری منطقه العباسیه در حمص، با مردم این دو منطقه و همه مناطق محاصره شده سوریه مانند مناطق نبل و الزهرا و همچنین مردم یمنِ در معرض حملات عربستان و آمریکا، که در سکوت منطقه ای و بین المللی از محاصره و اقدامات افراد مسلح در رنج و عذاب هستند؛ اعلام همبستگی کردند.

گفتنی است روحانیون و گروه های مردمی و رسانه ای در سوریه در منطقه العباسیه شهر حمص، بر ضرورت شکسته شدن محاصره شهروندان مظلوم سوری و یمنی تاکید کردند.

حسین مرتضی مدیر دفتر شبکه العالم در سوریه در سخنانی در جمع شرکت کنندگان در این مراسم گفت: تا زمانی که دانش آموختگان مدرسه حزب الله و ارتش عربی سوریه که آموزشهای خود را از حافظ اسد (رییس جمهور فقید سوریه) دارند و همچنان در الفوعه و کفریا حضور دارند، گروه های تروریستی نخواهند توانستند قدم از قدم بردارند.
وی افزود: مردان، کودکان و زنان پایدار شهر حمص که اولین کسانی بودند که از تروریستها ضربه خوردند، امروز نیز پایداری و استقامت خود در برابر ترویستها را اعلام می کنند و با صدای بلند از مردم جهان می خواهند برای نجات غیر نظامیان بی دفاع کفریا و الفوعه پیش از وقوع فاجعه ای انسانی و برای نجات مردم مظلوم یمن که کشورشان براثر حملات عربستان سعودی در حال تخریب است، اقدام کنند.

یکی از مادران ساکن منطقه الفوعه در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد، امیدوارم جهانیان صدای ما را بشوند و به محاصره پایان دهند. دلم برای فرزندانم خیلی تنگ شده است.

" زهری خزعل "یکی از روحانیون نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: می خواهیم به غرب که امروز به یمن و پیش از این به سوریه حمله کرده است، بگوییم ساکنان یمن خانواده ما هستند و حق زندگی دارند.
"شیخ علی دوم" روحانی سوری نیز به خبرنگار العالم گفت: کمترین وظیفه این است که با انسان های مظلوم و ستم دیده اعلام همبستگی و حمایت خود را از همه متسضعفان جهان در کره خاکی بیان کنیم.

در پرتو ادامه بحران و درگیری های خونین سوریه ، مردم این کشور پایداری خود را در هر مناسبت ثابت کرده و امروز نیزخواهان رفع ظلم از همه مستضعفان چه در سوریه و یا در یمن هستند.

پربیننده ترین خبرها