موفقیت ارتش و مقاومت علیه تکفیری ها درمرز لبنان و سوریه+فیلم

يکشنبه 17 خرداد 1394 - 18:42

العالم - ارتش سوریه و مقاومت لبنان در ادامه موفقیت های خود در مناطق نبرد با تروریست های تکفیری ، منطقه فلیطه را در مرز این کشور با لبنان آزاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ارتش سوریه و مقاومت لبنان همچنین ارتفاعات الثلاجه و صدر البستان را نیز از گروه تروریستی جبهه النصره بازپس گرفتند و هم اکنون خود را برای پاکسازی مناطق الجراجیر و قاره در شمال منطقه کوهستانی القلمون از تروریست های داعش آماده می کنند. 

این گزارش حاکیست درگیری های القلمون به پایان خود نزدیک شده است و درگیری های شهر عرسال در مرز لبنان با سوریه همچنان ادامه دارد .

منابع آگاه سوری تاکید می کنند که ارتفاعات استراتژیک الثلاجه کم اهمیت تر از ارتفاعات موسی نیست زیرا مشرف بر منطقه فلیطه ، همه مسیرهای منتهی به منطقه رأس المعره و شهر عرسال لبنان است.

الثلاجه بلندترین ارتفاعات منطقه القلمون پس از ارتفاعات موسی است و نیروهای جبهه النصره در ارتفاعات الثلاجه مستقر شده بودند زیرا می توانستند نیروهای کمکی و تجهیزات نظامی را از شهر عرسال که در نزدیکی این ارتفاعات است ، دریافت کنند و از همین ارتفاعات به مواضع ارتش سوریه و مقاومت لبنان حمله می کردند.

بازپس گیری ارتفاعات الثلاجه آسان نبود و ارتش سوریه و مقاومت لبنان برای بازپس گیری آنها چند عملیات نظامی اجرا کردند.

یکی از فرماندهان مقاومت لبنان امروز یکشنبه در مصاحبه با گزارشگر شبکه خبری العالم در سوریه گفت: نیروهای جبهه النصره در ارتفاعات الثلاجه بین ارتش سوریه و ارتش لبنان گیر افتاده بودند و تروریست هائی که از حملات ارتش سوریه نجات یافتند ، سلاح های خود را رها و به سوی کوه ها فرار کردند .

یک فرمانده ارتش سوریه نیز گفت : ارتش و مقاومت لبنان همه تجهیزات تروریست های جبهه النصره را منهدم کردند و مسیرهائی را که جبهه النصره از آن برای انتقال نیروهای کمکی و تجهیزات نظامی از عرسال به فلیطه استفاده می کرد ، به کنترل خود درآوردند.

MKH-7-07:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها