نقض حریم هوایی عراق توسط هواپیماهای سعودی

نقض حریم هوایی عراق توسط هواپیماهای سعودی
سه شنبه 19 خرداد 1394 - 13:14

العالم - نمایندۀ ائتلاف ملی در پارلمان عراق، از دولت و نخست وزیر این کشور خواست در برابر تکرار موارد نقض حریم هوایی عراق توسط عربستان موضعی واضح اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عالیه نصیف" اظهار داشت: اقدام عربستان در نقض حریم هوایی عراق، به مثابۀ نقض آشکار حاکمیت عراق است و دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح باید در قبال نقض حاکمیت کشور موضعی روشن اتخاذ کنند.

نصیف افزود: نیروی هوایی ائتلاف بین المللی و ائتلاف مشترک منطقه ای، برای ورود به حریم هوایی عراق باید از نیروی هوایی عراق یا فرماندهی عملیات مشترک مجوز داشته باشد. اما برخی از هواپیماها تنها با داشتن مجوز از شرکت های نفتی سعودی و قطری، حریم هوایی عراق را نقض می کنند.

نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: حریم هوایی عراق نقض شده است و دولت عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح، باید مستقیم و آشکار اعلام کند که عراق با نقض حریم هوایی یا زمینی خود بدون مجوز موافق نیست.

پیش از این، "حاکم الزاملی" رئیس کمیسیون امنیت و دفاعِ پارلمان عراق، روز جمعه فاش کرده بود که منطقه النخیب در شمال شرقی کربلا، هدف گلوله های کاتیوشا و خمپاره قرار گرفت و این حمله، یک روز بعد از آن صورت گرفت که هواپیماهای سعودی بر فراز این منطقه پرواز کردند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها