يعلون: اعراب خطری براي اسرائيل ندارند

يعلون: اعراب خطری براي اسرائيل ندارند
چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 14:03

وزير جنگ رژيم اسرائيل گفت كه اعراب و كشورهاي عربی خطري برای اين رژيم ندارند و از جانب آنها خطری احساس نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی هرتزیلیا در نزدیک تل آویو به وضعیت راهبردی این رژیم پرداخت و گفت: "خطر یک تجاوز عربی امنیت اسرائیل را تهدید نمی کند".
یعلون با بیان اینکه در سایه کاهش خطرات معمول و سنتی علیه رژیم صهیونیستی تلاش ها برای سلب مشروعیت افزایش یافته است، گفت: " خبر خوب این است که خطر یک تجاوز از سمت کشورهای عربی وجود ندارد."
وزیر جنگ رژیم اسرائیل در اشاره به روند سازش گفت که تصور نمی کند امکان دستیابی به یک سازش سیاسی باثبات در طول حیات وی وجود داشته باشد.
به نوشته روزنامه "السفیر" لبنان، یعلون سخرانی خود را با اشاره به موضوع بی ثباتی در خاورمیانه آغاز کرد و گفت: بی ثباتی مزمنی در خاورمیانه وجود دارد که در سال های آینده همراه این منطقه خواهد بود و معلوم نیست تا این وضعیت تا چه زمانی ادامه یابد.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: "روشن است که خطرات سنتی کاهش یافته است. اما ابزاری که آنها بیش از دیگر ابزارها استفاده می‌کنند همان ابزار سلب مشروعت است. خبر خوب این است که خطری از جانب تجاوز ارتش‌های عرب نیست".
یعلون اظهار داشت: "روابط بین اسرائیل و آمریکا باید ادامه یابد زیرا بخشی از امنیت اسرائیل است و به خوبی قدر این روابط را می داند."
به نوشته السفیر، یعلون درحالی از خود به عنوان کسی که به "خوبی قدر" این روابط را می داند، سخن گفت که پیشتر جان کری وزیر خارجه آمریکا را که از مستحکمترین دوستان رژیم صهیونیستی به شمار می رود، "یک مسیحی شیرین عقل" توصیف کرده بود.
وی به طور سرپوشیده از همکاری رژیم صهیونیستی با گروه تروریستی النصره سخن گفت و تصریح کرد: "عناصر جبهه النصره در جولان سوریه منطقه را از جنگجویان داعش پاکسازی می کنند چرا که بین آنها توافقی درباره اینده سوریه نیست. سیاست اسرائیل در قبال حوادث منطقه همان عدم مداخله است؛ با وجود آنکه ما یک سری افکار و ایده ها داریم. ما سیاست واضحی درخصوص خطوط قرمز خود درقبال سوریه داریم همه کسانی که در سوریه ، لبنان، غزه یا سینا کار می کنند، خطوط قرمز را می دانند."

پربیننده ترین خبرها