دروزی‌های لبنان: انتقام دروزی‌های سوریه را می‌گیریم

دروزی‌های لبنان: انتقام دروزی‌های سوریه را می‌گیریم
پنج‌شنبه 21 خرداد 1394 - 19:31

رئیس حزب توحید لبنان اعلام کرد که دروزی های این کشور، برای دفاع از دروزی های سوریه، آماده تشکیل ارتشی 200 هزار نفری هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "وئام وهاب" روز پنج شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار داشت: هر کس ما (دروزی ها) را در ادلب بکشد، ما او را در لبنان خواهیم کشت، به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد خون دروزی های سوریه پایمال شود. ما نخواهیم گذاشت هیچ یک از عناصر جبهه النصره در لبنان بماند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از وهاب، تنها کمبود دروزی های سوریه را سلاح اعلام کرد و از مردم شهر سویداء در سوریه خواست که مسلح شوند و گفت: سلاح به دست گیرید، زیرا سخنرانی های پوچ از شما محافظت نخواهد کرد، تنها راه نجات شما مسلح شدن است.

رئیس حزب توحید لبنان سپس کمک مالی و تسلیحاتی به مردم سوریه و اعزام نیروی پشتیبانی برای آنان را خواستار شد.

وی با بیان این که سوریه، مسئولیتی بزرگ در قبال دروزی ها دارد، از بشار اسد خواست بدون هرگونه درنگی، دروزی های سویداء را مسلح کند.

وهاب با تاکید بر ضرورت ایجاد اتاق عملیات جنگی در سویداء و آماده شدن برای جنگ، خاطر نشان کرد: اگر به ما حمله شود، رویارویی فراگیر خواهد بود.

گفتنی است که روزنامه الاخبار لبنان، اعلام کرده بود که تروریست های جبهه النصره، چهارشنبه شب، با حمله به روستای دروزی نشینِ قلب لوزه در ادلب، مرتکب فاجعه ای انسانی در این روستا شدند. تروریست های النصره، پایگاه های ارتش سوریه در غرب شهر السویداء را نیز هدف قرار دادند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها