سازمان ملل؛ نیروی صلح‌بان یا عامل فساد اخلاقی؟!

سازمان ملل؛ نیروی صلح‌بان یا عامل فساد اخلاقی؟!
جمعه 22 خرداد 1394 - 14:13

گزارش نهاد نظارت بر داخل سازمان ملل متحد، از فساد اخلاقی نیروهای موسوم به "کلاه آبی" این سازمان در مناطق عملیاتی خود به ویژه در آفریقا حکایت دارد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، عناصر کلاه آبی این سازمان در ازای پرداخت پول و یا مواد غذایی و کالاهایی همچون کفش، لباس، تلفن، رایانه و عطر به صدها تن از زنان در هائیتی و لیبریا "خدمات جنسی" دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش مزبور افزود: "تجربه نیروهای صلح بان سازمان ملل در این دو کشور نشان می دهد مبادلات جنسی پدیده شایع و رایجی است، اما آن طور که باید و شاید برملا نشده است."

فرانس پرس خاطرنشان کرد که به تازگی به این سند که تاریخ آن 15 ماه می درج شده و همچنان محرمانه است، دست یافته و انتظار می رود که متن نهایی آن در هفته آینده منتشر شود.

گزارش یاد شده خاطرنشان کرد: زنان در روستاها در اثر گرسنگی و نداشتن سرپناه و کمبود مواد غذایی و دارویی به ناچار مجبور به تن فروشی می شوند.

تحقیق به عمل آمده در میان 489 تن از زنان 18 تا 30 ساله در مانروویا پایتخت لیبریا واقع در غرب آفریقا نشان می دهد که بیش از یک چهارم آنان در ازای دریافت پول اقدام به این کار کرده اند.

نیروهای کلاه آبی حافظ صلح با این اقدام خود آشکارا قانون سازمان ملل را که برقراری روابط جنسی میان عناصر خویش و اهالی را ممنوع اعلام کرده، زیر پا گذاشته اند.

گفتنی است سازمان ملل هم اکنون در حدود 125 هزار نیروی کلاه آبی حافظ صلح چند ملیتی در سراسر جهان در اختیار دارد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها