7 هزار "توئیت" نوجوان آمریکایی در حمایت از داعش!

7 هزار
جمعه 22 خرداد 1394 - 14:56

نوجوان آمریکایی، به حمایت گسترده از داعش در شبکه‌های اجتماعی اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوجوان 17 ساله آمریکایی پس از انتشار بیش از هفت هزار توئیت در شبکه های اجتماعی به جرم خود در حمایت از گروه تروریستی داعش و فراهم کردن زمینه برای مسافرت یک جوان 18 ساله به سوریه اعتراف کرد.

روزنامه "رای الیوم"  به نقل از یک مقام مسئول در دفتر تحقیقات فدرال آمریکا گزارش داد: "علی شکری امین" شهروند ۱۷ ساله ساکن ایالت ویرجینیا آمریکا دیروز (پنجشنبه) در دادگاه اسکندیه در شرق ویرجینیا به کمک های خود به اعضای گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد.

منابع قضایی تاکید کردند: امین در  ژوئن 2014 بیش از هفت هزار توئیت تبلیغاتی برای ارائه کمک مادی یا راهنمایی به داوطلبانی که قصد پیوستن به داعش را دارند، منتشر کرده بود. صفحه شخصی امین در توئیتر، روزانه بیش از چهار هزار بازدیدکننده داشته است.

جان کارلین دستیار دادستان کل امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای گفت: این پرونده تبلیغات و جذب نیرو و نحوه عملکرد داعش را در جوامع نشان می دهد و باید بدانیم که این تبلیغات توسط جوانان مشاهده می شوند.

وی اعتراف کرد: وی به یک جوان 18 آمریکایی برای رفتن به سوریه از طریق استانبول و پیوستن به داعش کمک کرده است.

حکم امین در 28 آگوست (7 شهریور) آینده صادر خواهد شد و در صورت محکوم شدن، با مجازات ۱۵ سال زندان مواجه خواهد شد و در طول زندگی با آزادی مشروط تحت کنترل قرار می گیرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها