انتقاد صلیب ‌سرخ از نقش ‌سازمان‌ملل در جنگ‌ها

انتقاد صلیب ‌سرخ از نقش ‌سازمان‌ملل در جنگ‌ها
شنبه 23 خرداد 1394 - 11:21

مدیر عملیاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ، سازمان ملل را مسئول جنگ های بی سابقه و متعدد کنونی در جهان دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "دومنیک استلهارت" دیروز (جمعه) تاکید کرد: در حال حاضر، جهان، شاهد شمار بی سابقه ای از درگیری های مسلحانه همزمان است که موجب شکل گیری نیازهای بشردوستانه است و روز به روز بر آن ها افزوده می شود.

وی با بیان این که صلح جهانی، به سبب نبود "سیاستِ مشترک بین المللی" در قبال بحران هایی که جهان از آن رنج می برد، در معرض تهدید است، خاطر نشان کرد: دایرۀ بسته ای که این جنگ ها در آن قرار گرفته است، به طولانی شدن مدت این جنگ ها و گسترشِ منطقه ای آن ها منجر می شود.

استلهارت افزود: اگر نگاهی به شورای امنیت بیندازیم، خواهیم دید که در حال حاضر هیچ مساله یا کشمکشی نیست که برای دستیابی به راه حلی سیاسی، به سبب آن جلسه تشکیل دهد.

مسئول کمیته بین المللی صلیب سرخ، بحران سوریه را به عنوان مثال ذکر کرد و گفت: این بحران، تمام خاورمیانه را تحت الشعاع قرار داده است. بی شک، سوریه، بدترین بحران انسانی است که با آن مواجه هستیم، زیرا نیمی از ساکنان این کشور از شهرهایشان آواره شده اند و اکنون یا خارج از کشور هستید یا در شهر دیگری در داخل کشور.

گفتنی است که بحران سوریه، ناکارامدی شورای امنیت را بیش از پیش آشکار ساخت. روسیه و چین به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت، به منظور فراهم کردن فرصتی جهت دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه، از حق وتو استفاده کردند.

شورای امنیت همچنین، از صدور هرگونه قطعنامه ای برای متوقف کردن تجاوز ظالمانه به یمن به سرکردگی عربستان سعودی عاجز مانده است.

از آن گذشته، آمریکا، تاکنون بارها با استفاده از حق وتو، جلوی صدور قطعنامه ضد جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها را گرفته است.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها