شهادت 23 نفر از اعضای کادر پزشکی در یمن

شنبه 23 خرداد 1394 - 23:18

صنعا، العالم ـ سخنگوی وزارت بهداشت یمن از شهادت 23 نفر از اعضای کادر پزشکی در حملات تجاوزکارانه عربستان، تخریب 61 مرکز پزشکی و حمله سعودی ها به آمبولانس ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "تمیم الشامی" سخنگوی وزارت بهداشت یمن روز شنبه در نشست مطبوعاتی تاکید کرد که در حملات تجاوزکارانه عربستان، شماری از کادر پزشکی کشته و برخی دیگر زخمی شدند و این علاوه بر تخریب 61 مرکز پزشکی و هدف قرار دادن آمبولانس هاست.

الشامی گفت که 23 نفر از کادر پزشکی به سبب حملات هوایی به شهادت رسیدند و 14 آمبولانس در نقاط مختلف کشور و نیز 61 مرکز پزشکی هدف قرار گرفت. همچنین محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن گاهی به طور کامل به قطع برق در مراکز پزشکی می انجامد.

وزارت بهداشت یمن و نیز نهادهای حقوق بشر، کمکهای انساندوستانه و پزشکی به مردم یمن را بسیار اندک دانسته و تاکید می کنند که علی رغم درخواستهای متعدد از تمام نهادهای بین المللی برای ارسال کمک، تنها بخش اندکی از نیازهای مردم یمن برآورده می شود.

بخش عمده مشکلات مربوط به نرسیدن کمک های انسان دوستانه ناشی از کارشکنی مقام های سعودی و بمباران مسیرها و وسایل کمک رسانی است.

عبدالوهاب الوشلی، سخنگوی رسمی کمیته ملی برای مستندسازی جنایت های حملات تجاوزکارانه در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: درخواستهای گسترده ای بویژه از سوی وزارت بهداشت ارائه شد؛ بسیاری از نهادهای بین المللی وعده ارسال  کمک دادند؛ اما فقط مقدار ناچیزی از کمکها رسیده که حتی  5 درصد از نیازهای یمن را برآورده نکرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست مطبوعاتی خود تاکید کرد که علی رغم فجایع انسانی متعدد به دلیل حملات گسترده سعودی ها به یمن ، متجاوزان بر حمله به خودروهای حامل مواد غذایی و پزشکی و بازارهای مواد غذایی  اصراردارند.

درهمین حال نهادهای حقوق بشر و سازمان های انساندوستانه از استفاده از سلاح های ممنوعه، هدف قرار دادن اردوگاه های آوارگان و تخریب تنها کارخانه اکسیژن در صنعا در بمباران های هوایی سعودی ها خبردادند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن تصریح کرد که آمار قربانیان غیرنظامی در حملات جنگنده های سعودی از 26 مارس گذشته تاکنون به 2 هزار و  326  و 8 هزار و 21  مجروح رسیده است.

مقام های بهداشتی و درمانی یمن تاکید می کنند که هدف قرار دادن مراکز بهداشتی و مانع تراشی سعودی ها بر سر انجام خدمات پزشکی در یمن به سبب حملات و بمباران های روزانه و افزایش تعداد قربانیان، نشانه ای آشکار از وخیم شدن اوضاع انسانی در یمن است. 

پربیننده ترین خبرها